בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

ארבע עשרה שנה ל"סיבוב שערים"

כ - 800 איש השתתפו אמש (ד') ב"סיבוב השערים" לכבוד ראש חודש כסלו, וחגגו את השנה ה-14 להיווסדו וחידוש המנהג העתיק. "סיבוב השערים שינה את השיח הציבורי בנושא המקדש"

  • יח"צ
  • ל' חשון תשע"ו - 18:02 12/11/2015
גודל: א א א
סיבוב השערים, אמש (הלל מאיר)
סיבוב השערים, אמש (הלל מאיר)

כ-800 איש השתתפו אמש בסיבוב השערים סביב שערי הר הבית לכבוד ראש חודש כסלו, וציינו 14 שנה לחידוש מנהג סיבוב השערים, אשר חודש בר"ח חודש כסלו תשס"ב.

אירוע סיבוב השערים הוא חידוש של מנהג עתיק יומין, מימי הגאונים לפני כאלף שנה. כך כתבו ראשי עדת ירושלים מאותה תקופה: "ואין לנו נחמה כי אם בסובבנו על השערים להשתחוות ולבקש רחמים".

חוגגים 14 לסיבוב השערים. האירוע אמש (הלל מאיר)

במתכונת הנוכחית החל האירוע בזמן סגירת הר הבית ליהודים בימי האינתיפאדה השנייה, כאשר עלה הצורך לקיים אירוע שיבטא באופן ציבורי את הקשר של עם ישראל להר הבית – המקום המקודש לו ביותר.

הרב יוסי פלאי מאגודת אל הר המור ומנחה סיבוב השערים מאז היווסדו מציין כי בהדתכלות לאחור ניכרת השפעתו של האירוע על השיח הציבורי סביב נושא המקדש.

"כשהתחלנו לקיים את סיבוב השערים לא ידענו איך יתקבל האירוע ואנחנו כמארגנים הופתענו מהעוצמה וכמות האנשים שהוא סחף אחריו. בהתחלה היינו צריכים להסתובב ולאסוף אנשים אחד אחד כדי שיגיעו, וזה הפך לאירוע שלוקח אותנו קדימה עם אלפים ורבבות שהשתתפו בו", מציין הרב פלאי.

מאותך השתתפו בסיבוב השערים אמש (הלל מאיר)

"אנחנו מכירים היום את הילדים שגדלו על סיבוב השערים, ועל הילדים רואים הכי חזק, כיצד השתנה השיח הציבורי ונושא המקדש והקשר למקום המקדש הפך למשהו שנוכח בחיים, בחברה, בתרבות ובחינוך של ציבור שלם שאצלו הקשר למקדש הפך להיות ממשי".

במשך השנים השתתפו בסיבוב השערים מעל 200,000 איש מכל גווני הקשת והאוכלוסייה בישראל וגם יהודים רבים מהתפוצות.

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד