בע"ה ח' אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

רגשות מעורבים כלפי הטרור בצרפת

אזרחי ישראל מגיבים ברגשות מעורבים למתקפת הטרור בפריז. ההזדהות התמידית עם הצד הערבי בסכסוך היהודי-ערבי בארץ לצד משקעים מתקופת השואה נותנים את אותותיהם

  • אורי קירשנבום
  • ג' כסלו תשע"ו - 12:34 15/11/2015
גודל: א א א
בניין הכנסת מואר בצבעי דגל צרפת, אמש (דוברות הכנסת)
בניין הכנסת מואר בצבעי דגל צרפת, אמש (דוברות הכנסת)

מתקפת הטרור שארעה בליל שבת בפריז שבצרפת, בה נהרגו למעלה מ-100 בני אדם, גררה תגובות שונות מהציבור בישראל.

ראש הממשלה מסר בהודעה לתקשורת לאחר מתקפת הטרור: "בשם הממשלה ובשמם של אזרחי ישראל אני שולח תנחומים לעם בצרפת ולמשפחות הקורבנות שנרצחו באכזריות אמש בפאריס... ישראל ניצבת כתף אל כתף עם צרפת במאבק בטרור של האיסלאם הקיצוני ששוטף את המזרח התיכון וחלקים נרחבים של העולם... הטרור הוא התקפה שיטתית ומכוונת נגד אזרחים חפים מפשע. אין שום דבר שמצדיק את הטרור. תמיד צריך לגנות אותו, תמיד צריך להילחם בו. חפים מפשע בפאריס, כמו גם בלונדון, במדריד, במומבאי, בבואנוס איירס ובירושלים הם אינם הסיבה לטרור - הם הקורבנות של הטרור, ויותר ויותר של טרור איסלאמי עולמי".

נתניהו הוסיף: "אני אומר שנים רבות שהטרור האיסלאמי תוקף את ישראל ומדינות אחרת כי הוא פשוט רוצה להשמיד אותנו, נקודה. יש לראות בהתקפה על כל אחד מאיתנו כהתקפה על כולנו. יש לגנות ולהילחם בכל מעשה של טרור באופן שווה, להילחם בטרוריסטים באמת מידה אחת - ללא היסוס ובנחישות. אני קורא לעולם התרבותי כולו: זה הזמן להתאחד כדי להביס את מגפת הטרור העולמי".

יהודים ברחובות צרפת (ללא קרדיט)

| סממנים טקסיים של אבל בישראל

כאות הזדהות עם האבל בצרפת הואר אתמול בניין הכנסת בירושלים באורות כצבע דגל צרפת ודגלי ישראל שברחבה הורדו לחצי התורן. גם עיריית ירושלים הצטרפה ליוזמה והודיעה כי היא תאיר את חומות העיר העתיקה באותו אופן. ראש העיר ניר ברקת שלח תנחומים לאזרחי צרפת לצד תנחומים למשפחת ליטמן: "אנחנו שולחים מירושלים תנחומים לעם הצרפתי למשפחות הקורבנות שנרצחו בפריז ולמשפחת ליטמן ששניים מבני המשפחה נרצחו גם הם באותו היום בארץ ישראל". דבר דומה עשתה גם עיריית פתח תקווה שהאירה את גשר המיתרים בעיר בצבעי הדגל הצרפתי.

| 'בטן מלאה' על האירופאים

מנגד, רבים מאזרחי ישראל חשים תחושות מעורבות כלפי אירועי הטרור בצרפת, זאת בשל התנהגות אנטישמית של הציבור בצרפת, כמו גם בכל אירופה, בשנים האחרונות ובכלל.

באתר האינטרנט של "ישראל היום" הביאו בדיקה שערכה חברת "ויגו" המנתחת התבטאויות ברשתות החברתיות, ממנה עולה כי בכשליש מהפוסטים שהעלו ישראלים לפייסבוק בהקשר לפיגועים בצרפת יש נימה, או יותר מנימה, של "שמחה לאיד", מעין "מגיע לכם" כלפי הצרפתים.

בהספד שנשא אמש (מוצ"ש) בהלווייתם של יעקב ונתנאל ליטמן הי"ד, התייחס הרב דב ליאור, בין היתר, לטרור בצרפת:"מגיע לרשעים באירופה העקובה מדם על מה שהם עוללו לעמנו לפני 70 שנה".

אך מסתבר שלא רק מעללי האירופאים בשואה מעיבים על יחסי ישראל - צרפת אלא גם סוגיות אקטואליות יותר. אירועי אלימות על רקע אנטישמי כלפי יהודים בצרפת הם דבר שקורה לעיתים קרובות. גם החלטת האיחוד האירופי שאושרה בשבוע שעבר לפיה מוצרים מ"ההתנחלויות" יסומנו מהווה גורם איבה בין אזרחי ישראל לצרפת.

הלוויתםם של יעקב ונתנאל ליטמן הי"ד

ברוח זו, התפרסמו הודעות מליציות ברשתות החברתיות לפיהן ישראל הייתה שמחה להעניק סיוע הומניטרי לעם הצרפתי אך מדובר במוצרים שמיוצרים ב"התנחלויות".

בדיחה דומה שרצה ברשתות החברתיות פונה, כביכול, בשם ממשלת ישראל להנהגה בצרפת: "ישראל קוראת לשני הצדדים לשמור על איפוק כדי למנוע הסלמה. ישראל אף ממליצה לממשלת צרפת להגיע להסכמה על קו גבול החוצה את פריז לשני חלקים, כדי שהצדדים יוכלו לחיות בשלום זה בצד זה. ממשלת ישראל הודיעה שהיא בוודאי אינה מצדיקה פעולות אלימות אך מציעה לצרפת לבדוק את נושא האפליה של המיעוט המוסלמי בצרפת, המביאה צעירים באופן בלתי מאורגן לפעול מתוך יאוש".

תגובות (5) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 5 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד