בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

עבודה עברית באיתמר - הסוף?

מזכירות היישוב איתמר מבקשת אישור להעסקת פועלים ערבים בפרויקטים החדשים. תושב היישוב: "שהבני דודים של רוצחי משפחת פוגל יבנו אצלנו?! לאן הגענו?!"

  • ד' כסלו תשע"ו - 13:58 16/11/2015
גודל: א א א
פועל יהודה בבית הכנסת של איתמר (יחצ)
פועל יהודה בבית הכנסת של איתמר (יחצ)

ביישוב איתמר הקפידו שנים ארוכות על 'עבודה עברית'. בימים האחרונים פרסמה מזכירות היישוב הודעה לפיה בעקבות אישור תב"ע ליישוב איתמר והכשרת מגרשים חדשים, ישנו צורך להכניס פועלים ערבים ליישוב ובכך למעשה לבטל את הנוהג שהוקפד שנים ארוכות בדבר העסקת פועלים יהודים.

"זו בושה וחרפה", אומר רן סגל תושב היישוב בתגובה לדברים. "אני מתבייש שמישהו הוציא מכתב כזה. מתבייש שלמישהו לא רעדה היד כשהוא הקליד את הביזיון הזה לתושבי איתמר. לא ייתכן שאפילו בביתר עילית ובאשקלון מדברים על עבודה עברית, ואצלנו, חוד החנית, עיני עם ישראל נשואות לגב ההר והמזכירות של קדושי איתמר עושה מהלך שהוא בכיוון ההפוך לגאולה. זה מטורף. אין מילים לתאר את הבושה שאני חש. יש עקרונות שאסור לוותר עליהם".

פועלים יהודים בבית הכנסת באיתמר (יח"צ)

מחר, צפויה להתקיים אסיפה של התושבים בכדי לדון בעניין. "ממה שדברתי עם תושבים יש רוב כנגד ההצעה הזאת. הבעיה שלמרות שעדיין התושבים לא דנו בסוגיה, הרכבת ממשיכה לנסוע כאילו התושבים בעד". לדבריו, מכרז לקבלנים שיבנו, ביניהם קבלנים ערבים, כבר הוגש והיום תוכנן סיור של קבלנים ביישוב.

"אז מה, נביא עכשיו עובדים מעוורתא, בני דודים של הרוצחים של משפחת פוגל שיעבדו כאן? איפה עובר הגבול? הם יקנו בטון מעקרבא ויהיו פועלים מעוורתא. זה יהיה כזה מבנה טמא שאני אשקול לשלוח את הילדים שלי למעון ביישוב אחר, רבע שעה נסיעה. בשביל 3 מיליון שקלים נמכור את העקרונות שלנו?!".

"יהודים חזרו לארץ ישראל בשביל להיות עם נורמאלי. זה קשה לעם שהוא לא נורמאלי להיות נורמאלי. אבל חלק מהנורמאליות שלנו זה בניה יהודית. החלוצים לפני 100 שנה הבינו את זה. יותר מזה - 80 אחוז מהערבים שהגיעו לכאן במאה שנים האחרונות באו בגלל עבודה. היו תמיד כאלו שהעסיקו את הערבים. הערבי הכי עשיר בשכם קוראים לו "אל מסרי", הכוונה שהוא ממצרים. אנחנו מביאים לכאן סינים וסודנים ונותנים לערבים עבודה במקום שיהודים יעבדו".

פועל יהודי בבניין בית הכנסת באיתמר (יח"צ)

"ויש עוד את הסיבה הביטחונית. אספר לך סיפור. הגיעה אישה מבוגרת לכרם שלי ושמעה שאני עובד בעבודה עברית ושהכול אצלי עבודה עברית. היא ספרה לי שהיא הייתה ילדה בכפר סבא. בכפר סבא מאוד הקפידו על עבודה עברית. מהצד השני של הכביש, ברעננה, לא הקפידו. במאורעות תרפ"ט הגיעו ערבים לרעננה ולא לכפר סבא כי בכפר סבא לא העסיקו אותם והם לא הכירו את האזור. ברעננה הם הכירו כל אבן", סיפר סגל.

"עבודה עברית היא חלק מהמאבק על כך שעם ישראל יחזור לארץ ישראל. חלק מהמאבק זה שהבניה תהיה יהודית והחקלאות תהיה יהודית. מה, את בית המקדש גם יבנו ערבים? יש משפט מהגירוש 'עם ישראל לא מפחד מדרך ארוכה' אבל עם ישראל מפחד מדרך קצרה. אנחנו קרובים כל כך ועוד מאמץ קטן ואנחנו שמה, למה להתעקש על דרך ארוכה ופתלתלה? אנחנו 'דוך', שמים גז והגענו".

תגובות (5) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


2 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד