בע"ה י"ח אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

גזענות? "חתונה יהודית בעבודה עברית"

נציבות שוויון הזדמנויות בעבודה פנתה לאולמי "שירת ירושלים" בעקבות הפרסום על "עבודה עברית". "אין חתונה שאנשים לא מביעים שמחה על העניין, כולם יותר רגועים", אומרים באולם

  • ו' כסלו תשע"ו - 20:58 18/11/2015
גודל: א א א
חתונה
חתונה

לפני מספר ימים שגרו מ"נציבות שוויון הזדמנויות בעבודה" מכתב לאולם האירועים "שירת ירושלים" בשכונת גבעת שאול בירושלים, לפיו קמפיין הפרסום של האולם "מעלה חשד לעבירה".

המכתב מתייחס למודעת פרסום של האולם בה נכתב "חתונה יהודית? רק בעבודה עברית". במכתב נטען כי על פי חוק שוויון הזדמנויות בעבודה חל איסור על אפליה בשוק העבודה על רקע גזעני, בין היתר על פי השתייכות לאומית, ועל כן ההודעה לפיה העבודה במקום היא "עבודה עברית" מעלה חשד כי בעלי האולם נמנעים מלקבל ערבים לעבודה, דבר שכאמור אסור על פי החוק.

שוחחנו עם ארי, מנהל משמרת באולם על העניין. "הטענה המשפטית של ההנהלה היא שאצלנו זו מציאות קיימת שיש עובדים יהודים. זו לא קריאה של ההנהלה, חס ושלום, לעבור על עבירה פלילית שלא להעסיק גויים. פשוט במקרה יש לנו רק יהודים".

יחד עם זה, מציין ארי ש"יש חשש מעובדים ערבים". "הרבה לקוחות שואלים על עובדים ערבים מחשש ביטחוני ומטעמי כשרות וגם העובדים חוששים אם יועסקו כאן ערבים. הכשרויות המחמירות אוסרות על הכנה של אוכל על ידי גוי, הלכות שנהוגות אלפי שנים. לפחות עשר חתונות עברו לכאן מאולמות אחרים שאני זוכר בגלל שרימו אותם שכאילו יש רק יהודים. יש אולמות שאומרים שאין ערבים ואז מתברר שיש עובדי ניקיון לילה או שירותים או שטיפת כלים. אצלנו, כמובן במקרה, אין דבר כזה".

המודעה ה"גזענית" של האולם (אברהם שפירא)

| "הגיעו מתחרים לראות איך אנחנו מצליחים"

"מעולם לא קרה שלא קבלו כאן ערבי בגלל שהוא ערבי. היה איזה ערבי שפנה לאולם לפני שנה וחצי ורצה לעבוד כאן. אבל בסוף הוא לא רצה. הוא טען שזרקו עליו אבנים בשכונה. כמובן שזה לא היה קשור אלינו".

"היו כמה מקרים שאולמות אחרים הגיעו לכאן לראות איך אנחנו מצליחים לעבוד רק עם יהודים. כמובן שואלים באופן לא רשמי כי כולם מפחדים מהחוק".

"אין חתונה שאנשים לא מביעים שמחה על הדבר" אומר ארי. "כולם יותר רגועים במצב הזה. בעלי האירועים שנמצאים עד השעות הקטנות של הלילה, בעלי הציוד והעובדים. לא מפחדים על ציוד ולא חוששים".

נזכיר, כי בעבר פרסמנו שנציבות שוויון הזדמנויות בעבודה פנתה לכמה גורמים שהודיעו על כך שיימנעו מלהעסיק עובדים ערבים על רקע הטרור הערבי המשתולל בארץ.

תגובות (8) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד