בע"ה ט"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

כנס של משרד החינוך באולם מסיונרי

על אף פניות רבות של "יד לאחים", משרד החינוך קיים אמש כנס גדול באולם מסיונרי. "פעם ראשונה שאנחנו נתקלים בכך שגוף ממשלתי נותן הכרה במקום ששייך לקהילה מסיונרית"

  • אורי קירשנבום
  • י"ג כסלו תשע"ו - 20:46 25/11/2015
גודל: א א א
מסיונרים בפעילו בצפון. ארכיון (יד לאחים) צילום: יד לאחים
מסיונרים בפעילו בצפון. ארכיון (יד לאחים) צילום: יד לאחים

אמש (ג') התקיים בירושלים כנס של מחוז ירושלים במשרד החינוך לעשרות מנהלי מוסדות במחוז. הכנס התקיים באולם "פביליון" שבמרכז כלל בירושלים - אולם ששיך לקהילת "מלך המלכים" - קהילה מסיונרית הפועלת באופן אינטנסיבי להעברת יהודים על דתם.

כשאנשי ארגון "יד לאחים" הבחינו בשם האולם המופיע על גבי ההזמנה הם מיהרו לפנות למשרד החינוך בהבהרה שמדובר באולם מסיונרי בו נערכות מדי יום ראשון "תפילות" שנועדו למשוך יהודים להגיע אליהן.

"יש הבדל מאוד משמעותי בין אולם שמדי פעם משכיר את המקום לפעילות מסיונרית לבין האולם הזה. מדובר באולם שמדי יום ראשון נערכות בו תפילות ולכן הוא בעצם כנסייה. המקום נרכש על ידי כנסייה מקנדה. כל יום ראשון אנחנו שם ורואים את היהודים שמגיעים לתוך אותה כנסייה ומחלקים שם חומרי הסברה שלהם. במהלך השבוע, כשלא מתקיימות פעילויות שלהם במקום, הם משכירים את האולם לגורמים חיצוניים. לצערנו הפעם הם השכירו את המקום למשרד החינוך", אמרו בהנהלת "יד לאחים" לקול היהודי.

הנה צילום מאתר האינטרנט של קהילת "מלך המלכים" (king of the kings) המזמין את הציבור הרחב לבוא ולהשתתף בפעילויות שלהם באולם פביליון במרכז כלל.

(צילום מסך)

עוד הוסיפו בארגון כי במשרד החינוך השיבו להם כי החוזה עם האולם כבר נחתם ולכן לא ניתן לבטל את האירוע. על כך השיבו ב"יד לאחים" "שעל טענה כלכלית כזו או אחרת לא ייתכן שהאירוע יתקיים. שישלמו להם את מה שנקבע בחוזה ויקיימו את האירוע במקום אחר. לא ייתכן שמשרד החינוך יתן לגיטימציה למקום כזה. הם מחר יכולים לעשות פרסום בחו"ל ולומר שמשרד החינוך מקיים שם פעילות".

"מדובר בקהילה מסיונרית מוכרת בירושלים. אנחנו ביד לאחים מגיעים לשם בכל יום ראשון ומחלקים שם חומר בשלל שפות, עברית אנגלית ורוסית", מבהירים ב"יד לאחים".

משראו שבמחוז ירושלים של משרד החינוך לא מתכוונים לשנות את ההחלטה, פנו בארגון לשר החינוך, נפתלי בנט, בפנייה דחופה לבטל את האירוע: "לצד ההיבט ההלכתי האוסר כניסה למקום כזה, בולטת כאן השאלה המוסרית-ערכית: כיצד משרד החינוך נותן יד לקיום אירוע כה חשוב במקום שאנשיו עושים הכל להביא לביטול הזהות היהודית של ישראל", נכתב.

נפתלי בנט (חיים צח לע"מ)

אמש, כאמור, התקיים האירוע על אף פנייתם של "יד לאחים". מחוץ לאולם המתינו למשתתפי הכנס פעילי "יד לאחים" שחילקו למשתתפים חומרי הסברה באשר לפעילות המסיונרית שמתקיימת באולם. בארגון טוענים שמשתתפים רבים שבו על עקבותיהם כאשר הבינו באיזה אולם מדובר.

בסרטון המצורף נראים מאבטחים של מרכז כלל מרחיקים את פעילי "יד לאחים" מהבניין במהלך פעילותם במקום אמש.

"פעם ראשונה שאנחנו נתקלים בכך שגוף ממשלתי נותן הכרה במקום ששייך לקהילה מסיונרית", ציינו בארגון בשיחה לקול היהודי.

ממשרד החינוך נמסר לקול היהודי: "ממחוז ירושלים במשרד החינוך נמסר כי מדובר באולם כנסים אשר ממוקם בבניין כלל בירושלים ובעל תעודת הכשר רבנות ירושלים. יצויין, כי הכנס נערך בהתאם לנהלי המשרד לאחר קבלת כל האישורים הנדרשים".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 24 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד