בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

פועלים ירדנים באילת

על פי החלטת הממשלה נתנים בתקופה זו כ-500 היתרי כניסה לירדנים שיעבדו במלונות אילת. "חבל שמחליפים את הסודאנים בערבים שאי אפשר לדעת מתי יחליטו לעשות פיגוע"

  • י"ט כסלו תשע"ו - 18:53 01/12/2015
גודל: א א א
מסוף טאבה באילת, דרכו יעברו הפועלים הירדנים. (NYC2TLV) (NYC2TLV)
מסוף טאבה באילת, דרכו יעברו הפועלים הירדנים. (NYC2TLV) (NYC2TLV)

על פי הודעה של המשרד לשיתוף פעולה אזורי בממשלה, ישנה מגמה חדשה להבאת פועלים ירדנים לעבודה באילת. על פי התוכנית, בתחילה מאושרת כניסה של כ-150 פועלים ביום, אך מספר העובדים עתיד בתוך חודש לעמוד על כ-500 פועלים. בנוסף, עתידה התכנית להתרחב ולעמוד על פי ציפיות הממשלה, ביעד של כ-1,500 פועלים ירדנים שייכנסו לאילת מדי יום.

משה בן זיקרי, פעיל נגד ההתבוללות באילת אומר בראיון לקול היהודיכי מדובר בתופעה שהתחילה לפני כשבועיים. "לא מספיק להם המחבלים שכבר יש פה, ורוצים להביא מחבלים גם מבחוץ", אומר בן זיקרי.

בן זיקרי מסביר שהירדנים נועדו להוות תחליף לפועלים הסודנים שמספרם צומצם בתקופה האחרונה. "במקום לשלם לפועלים יהודים, מביאים ערבים מירדן, שאי אפשר לדעת מתי אחד מהם יחליט לעשות פה פיגוע".

בן זיקרי גם מספר שלפני מספר שנים, טרם הגעת המסתננים האפריקאים לעיר, הייתה גם תופעה של פועלים ירדנים בעיר ולחלקם גם היו חברות יהודיות. "הייתה בחורה יהודייה מהעיר שהתחתנה עם ירדני ועברה לגור אצלו בירדן. ברוך ה' לאחר שהוא הפך אותה לשפחה אצלו בבית, היא הצליחה לברוח אל המחסום, ולחזור אל חיק היהדות", מספר בן זיקרי.

בן זיקרי מספר כי יצא לו לדבר עם עובדים יהודים בבתי המלון בעיר, אליהם מוזרמים העובדים. העובדים מספרים לו כי הם אינם מרוצים מהתופעה. "לפועלים גם ככה קשה לעבוד עם הערבים הישראלים במלונות, ועכשיו מוסיפים להם ערבים חדשים מירדן", אומר בן זיקרי.

עוד מציין בן זיקרי, כי ישנה גם התעוררות קלה של תושבים באילת כנגד התופעה, ולפני כשבוע נערכה הפגנה בדרישה לבטל את תופעת הפועלים הירדנים, המציפים את אילת מידי יום.

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


2 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד