בע"ה י"ט ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

'אם תרצו' מציגים: 'ארגונים שתולים'

תנועת 'אם תרצו' הציגה הבוקר מחקר מקיף על מקורות מימון של עשרים ארגוני שמאל. לדבריהם, הנתונים מלמדים על כך שמדובר למעשה בארגונים 'שתולים'

  • אורי קירשנבום
  • ב' טבת תשע"ו - 10:33 14/12/2015
גודל: א א א

תנועת 'אם תרצו' פרסמה הבוקר (ב') את תוצאותיו של מחקר חדש, המסכם בפירוט רב את מקורות המימון והסיוע של עשרים ארגוני שמאל.

המסקנה המרכזית של המחקר, כך על פי 'אם תרצו', היא שאותם ארגונים הם למעשה "ארגונים שתולים", דהיינו ארגונים המשרתים אג'נדות של מדינות זרות וארגונים אנטי ישראלים ופרו-ערביים, כשהארגונים משתמשים באצטלה של "זכויות אדם" ו"הומניזם".

במחקר נבדקת מידת המימון בשנים האחרונות של אותם עשרים ארגונים בהתייחס לכמה מקורות: ישויות מדיניות זרות, "הקרן החדשה לישראל" ו"קרן פלסטינית".

ארגון 'שוברים שתיקה' למשל, קיבל בשנה וחצי האחרונות מימון של כמעט 1,200,000 ש"ח מ"קרן פלסטינית - המזכירות לזכויות אדם ומשפט בינלאומי". באותה קרן ציינו במפורש, כל על פי המחקר, "שמטרת מענק הליבה לשוברים שתיקה היא מסעות התעמולה שהארגון מקיים באירופה ובארצות הברית, בקרב מובילי דעת קהל, פוליטיקאים והקהילה היהודית על מנת לשנות את דעת הקהל על צה“ל ומדינת ישראל".

הסיוע ממדינות זרות ל'שוברים שתיקה' מסתכם בכחמישה וחצי מליון שקלים בשלוש השנים האחרונות, זאת מלבד כשניים וחצי מליון שקלים שקיבל הארגון מ"הקרן החדשה לישראל".

בארגון "בצלם" מדובר בסכומים גבוהים בהרבה. המימון ממדינות זרות בשלוש השנים השנים מסתכם בכמעט עשרים מליוני שקלים, זאת מלבד כשש וחצי מליון שקלים מ"הקרן החדשה לישראל" ושניים וחצי מליון שקלים מאותה קרן ערבית.

סך הסיוע לעשרים הארגונים שנבדקו בשלוש השנים האחרונות מסתכם בכמעט מאתים ועשרים מליוני שקלים סיוע ממדינות זרות וכמעט שמונים מליוני שקלים סיוע מ"הקרן החדשה לישראל".

| שירות לאומי?!

ב'אם תרצו' מביעים תרעומת גם על כך שארבעה מאותם ארגונים זוכים לתקנים של שירות לאומי. כך למשל בארגון "האגודה לזכויות האזרח" שסייע, בין היתר, לכמה מחבלים שבצעו פיגועים בחודשים האחרונים, ישנם תקנים לשירות לאומי.

בשביל לסבר את האוזן על מידת הנחיצות שרואים אותם מקורות מימון אנטי-ישראליים בארגונים הנתמכים, צרפו ב'אם תרצו' דברים שנכתבו בדו"ח סיכום פעילות של 'מנהלת זכויות האדם והמשפט הבינלאומי' בשבח פעילותו של ארגון 'שוברים שתיקה' וממילא החשיבות הרבה שבהענקת סיוע לארגון:

"שוברים שתיקה ניסו לגייס כספי חירום בדרך מיוחדת – הם ניסו לאסוף עדות מחיילי צה"ל שהיו באותו רגע במלחמה. הם היו ממש זהירים לגבי כמה יעילים הם יכולים להיות בפרויקט הזה תוך כדי המלחמה. בהתחלה הם לא היו בטוחים שזה אפשרי או בטוח לעשות. ה'מזכירות' היתה מוכנה לקבל אפילו הצהרה אחת של עדות. אבל בפרויקט הזה, שוברים שתיקה אספו 57 הצהרות עדות מחיילים תוך כדי מלחמה, הצלחה גדולה – עדות מחיל האוויר, הים, ורגלים. הקבוצות אפילו הצליחו להגיע לחיילים וקצינים שהיו במטות וחמ"לים בחטיבות שונות, באוגדת עזה, ועוד. עם כספים מה'מזכירות', שוברים שתיקה יעשה קמפיין ענק ברמות של מקומי ובינלאומי עם: חומרים באנגלית ועברית, מסיבת עיתונאים עם עדים, פעילויות של מדיה חברתית, משלחות לאירופה וארה"ב כדי לדבר עם אנשי ממשלה ותקשורת".

תגובות (5) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד