בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מחאה נרחבת נגד הנשיא ריבלין

השבוע שהעביר הנשיא ריבלין בארה"ב דרדר מאוד את מעמדו הציבורי, שגם ככה לא משהו. מיטב העיתונאים מתבטאים נגדו ואלפי אנשים קוראים להדחתו

  • אורי קירשנבום
  • ב' טבת תשע"ו - 22:50 14/12/2015
גודל: א א א
(צילום מסך מתוך עמוד הפייסבוק 'ריבלין אתה לא הנשיא שלי')
(צילום מסך מתוך עמוד הפייסבוק 'ריבלין אתה לא הנשיא שלי')

התנהלותו של נשיא המדינה ראובן ריבלין ואמירות רבות שיצאו ממנו בתקופה האחרונה גררו תגובות נזעמות מצד חלקים גדולים בציבור, אך נדמה שהשבוע האחרון, בו ביקר הנשיא ריבלין בארה"ב הוא בבחינת הקש ששבר את גב הגמל.

המחאה נגד הופעותיו הפומביות של הנשיא כבר אינה נחלתם של קבוצה צדדית והביקורת מגיעה מכיוונים רבים.

ערוץ 20 למשל, מנהל בימים האחרונים מאבק פומבי בריבלין לאחר השתתפותו בכנס "הארץ" בניו יורק לצד ארגון 'שוברים שתיקה' וסאיב עריקאת.

בעמוד הפייסבוק של הערוץ נכתב: "הגיע הזמן לומר: במוסד הנשיאות אבדו את הבושה. גם אם מוסד הנשיאות יחרים את ערוץ 20, גם אם ערוץ 20 ישלם את המחיר על כך שהוא מנגח את הנשיא המאותרג ביותר בתולדות המדינה, הגיע הזמן לומר את האמת בקול רם: ריבלין עסוק בלייצג את עצמו ולא את עם ישראל".

ריבלין בהדלקת נרות בבית הלבן לצד אובאמה (קובי גדעון לע"מ)

"עם ישראל מאמין בצה״ל, מאמין שהם מסכנים את נפשם עבורנו יום וליל ומאמין שתפקיד הנשיא הוא לתמוך בהם. נוכחותו של הנשיא ריבלין היום בכנס יחד עם הארגון הנאלח 'שוברים שתיקה' היא חציה של קו אדום ובזיון למוסד הנשיאות. זכותו של ריבלין כאדם פרטי לעשות כל העולה על רוחו, אך כנשיא המדינה אסור לו לירוק בפרצופם של חיילי צה״ל. זה מביש. זה עצוב".

טרם השתתפותו בכנס, כזכור, הפגינו מול בית הנשיא עשרות קציני צה"ל במוצאי השבת האחרונה במחאה על כוונתו להשתתף בכנס.

הנשיא אמנם היה ער לביקורת נגד השתתפותו בכנס והתייחס לכך בעמוד הפייסבוק שלו: "מעולם לא התכוונתי להשתתף בכנס של ׳שוברים שתיקה׳ או לשבת בפאנל עם נציג שלהם. בכנס "הארץ" בו השתתפתי היום, אמרתי כי לפעמים צריך להגיד גם את המובן מאליו: צה״ל הוא הצבא המוסרי ביותר בעולם, והוא עושה הכל כדי להמשיך ולשמור על הסטנדרט המוסרי הגבוה ביותר, יותר מכל צבא אחר בעולם. חיילינו מגנים עלינו ואנחנו נעשה הכל כדי להגן עליהם, כשאנו עומדים לצידם כתף אל כתף".

אך הדברים לא ממש הרגיעו את הרוחות. דף פייסבוק בשם "ריבלין אתה לא הנשיא שלי" ממשיך לצבור לייקים ועומד כיום כבר על למעלה מ-5,000 לייקים.

(מתוך עמוד הפייסבוק 'ריבלין אתה לא הנשיא שלי')

בנוסף, על עצומה אינטרנטית להדחתו של הנשיא ריבלין חתמו תוך זמן קצר למעלה מ-1,500 איש. בדברי ההסבר לעצומה נכתב: "העם של ריבלין בחר בטרור וברצח יהודים ע''י אבנים, סלעים, סכינים ופגועי דריסה. ריבלין מסייע להם בתעמולה נבזית נגד עם ישראל ב'וושינגטון פוסט' ובכנס של שונאי ישראל בניו יורק. חבירת ריבלין למחבלי השמאל ומשפחת רבין בקמפיין השנאה לעם ישראל מתועבת בעינינו. ההתחנפות לאוייב הערבי באופן קבוע לא מקובלת עלינו. קמפיין ההתבוללות שהוא מנהל כולל עידוד חתונה של ערבי עבריין עם יהודיה ועידוד זרמי ההתבוללות הריפורמים מתועב בעינינו. החבירה שלו ל'קרן החדשה' להשמדת ישראל על שלל עמותות השנאה שלה וארגון הפשע שתי''ל שמממן, מארגן ומנהל את הפשע נגד עם ישראל בהופעתו בניו יורק מהווה סיוע לאוייב".

"על היהודים לפעול כדי שהכנסת תדיח את ריבלין מבית הנשיא. אל תבליגו יותר, אנחנו הרוב במדינת היהודים", נכתב.

דברים חריפים כתב גם עיתונאי 'מעריב' קלמן ליבסקינד: "רובי ריבלין היה יכול להיות שגריר מצוין של ההסברה הישראלית בביקורו הנשיאותי בארה"ב. אבל בשביל לשאת חן ולקבל את מחיאות הכפיים שמסיבות לו עונג גדול כל כך - רובי ריבלין החדש עסוק כל כולו ביחצנות לעצמו".

בתחילת ימי החנוכה כתב ריבלין בעמוד הפייסבוק שלו פוסט נוסף שהעלה את חמתם של רבים: "המכבים האמיצים לא נלחמו 'נגד', אלא 'עבור'. עבור החירות, חופש הדת, המסורת והאפשרות לקיים את זהותם הייחודית. אנו חולקים ערכים אלה עם העם האמריקאי. ארה"ב היא ידידתה הטובה ביותר של ישראל ומחויבותה אלינו אינה מוטלת בספק. אנו מקווים ומתפללים יחד כי יבוא יום וחופש דת, תרבות וחירות מוסרית יהיו מנת חלקם של כל אזרחי העולם ללא יוצא מן הכלל".

העיתונאית עירית לינור טענה בגלי צה"ל כי על ריבלין לעזוב את מוסד הנשיאות: "תגיד לי, באמת? זה היה הסיפור של חנוכה?", תמהה, ואמרה שריבלין "משכתב את חנוכה כדי למצוא חן בעיני הנשיא אובמה ובעיני רבה רפורמית שחברה בארגונים של ה-BDS שמברכת על הנרות באינשאללה כי זה גם חג יודו-מוסלמי".

ד"ר מיכאל בן ארי הקריא בתכניתו השבועית ברדיו 'גלי ישראל' ביום שישי קטע מספר המכבים בו מתוארת הוצאה להורג שבצעו החשמונאים באדם שהקריב לעבודה זרה תוך שהוא תמה איך זה מסתדר עם הפעילות למען "חופש דת" עליה הצביע ריבלין.

תגובות (12) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד