בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

להעדיף את ביהמ"ש על בית הדין

הצעת חוק חדשה רוצה לשלול מבתי הדין סמכויות בענייני גירושין. על פי ההצעה בית הדין לא יוכל לדון בגירושין ללא הסכמה של שני הצדדים

  • ח' טבת תשע"ו - 13:53 20/12/2015
גודל: א א א
(Deror avi)
(Deror avi)

ועדת שרים לעינייני חקיקה תדון היום בהצעת חוק לפיה תיקי גירושין לא יוכלו להיפתח בבית דין רבני ללא הסכמה של שני הצדדים. הצעת החוק באה לשנות את החוק הנהוג כיום לפיו אין יתרון לבית המשפט על פני בית הדין והדיון מתנהל במערכת הראשונה בה נפתח התיק.

ח"כ עליזה לביא (יש עתיד) טענה הבוקר כי העברת התיקים לסמכות בית המשפט תועיל לצמצום אחוזי הגירושים בישראל. לטענתה החוק הנוכחי בו 'כל הקודם זוכה' מעודד את בני הזוג למהר ולפתוח תיק במקום לנסות לפתור את הסכסוך. הפתרון לדברי לביא, הוא נטילת הסמכות מבתי הדין.

לטענת לביא הצעת החוק כבר זכתה בעבר לתמיכת הקואליציה. לטענתה, "הצעת החוק באה לתקן מצב אבסורדי לפיו כל הקודם זוכה, הנוהל הנוכחי, מחריף את הסכסוך, מבזבז כספי ציבור, ובעיקר משאיר את הילדים מצולקים בין הורים שמנהלים מאבק מר אחד עם השני". כאמור, הפיתרון של לביא - שלילת סמכות בתי הדין.

יש לציין כי באם תעבור הצעת החוק הרי שהליכי הגירושין יקבלו את המעמד בו נמצאים היום גם שאר ההליכים המשפטיים בישראל, בהם לא ניתן ללכת לבית הדין ללא הסכמה של שני הצדדים. הסיבה לשינוי שקיים היום בענייני גירושין, היא שמאחר והסמכות לתת גט לזוג יהודי, נתונה (ולבינתיים מצב זה לא משתנה, גם בהצעת החוק החדשה) אך ורק בידי בית הדין, הוחלט שכדי למנוע טרטור ניתן יהיה לעבור את כל התהליך בבית הדין.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד