בע"ה ט"ו ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

חוק 'יום המנוחה השביעי'

על פי החוק שאושר אתמול בממשלה יוגדלו הקנסות לבתי עסק שייפתחו בשבת. באופוזיציה ובמפלגת כולנו מתנגדים לחוק, אך בעלי המכולות תומכים בו.

  • טוביה אריאל
  • ט' טבת תשע"ו - 14:53 21/12/2015
גודל: א א א
מכולת, אילוסטרציה. (ללא קרדיט)
מכולת, אילוסטרציה. (ללא קרדיט)

הממשלה אישרה אתמול את חוק 'יום המנוחה השביעי של ח"כ מיקי זוהר (ליכוד), שיסייע לאכיפת החוק לסגירת עסקים בשבת. בעוד שעד היום האיסור על פתיחת עסקים בשבת היה נתון בידיהן של הרשויות המקומיות, הרי שמעכשיו האיסור על פתיחת עסקים יוחל בחוק ממשלתי. יש לציין כי החוק החדש לא יחול על מקומות בילוי כגון בתי קפה וכדו'.

על פי החוק החדש הקנס שיוטל על בתי עסק שיפתחו בשבת יהיה עד פי שלוש מהפדיון שהרויח העסק באותו יום. בנוסף, עסק שיפתח בשבת יחשף לתביעה מצד עסקים סמוכים, באם אלו יטענו כי פתיחת העסק פוגעת בהם כלכלית. נציין כי כבר בעבר הוטלו קנסות על עסקים שנפתחו בשבת, אלא שככל הנראה הקנסות לא היו אפקטיבים ולא מנעו כראוי את פתיחת העסקים.

יש לציין כי הצעת החוק אמנם קיבלה את אישור הממשלה, אך היא עדין אינה מקודמת לביצוע. על פי ההסכמים שנסגרו בועדת השרים לענייני חקיקה, החוק לא יקודם עד לגיבוש המסקנות של ועדת המנכ"לים, אותה מינתה הממשלה לדון בעניין פתיחת עסקים בשבת בתל אביב, וכן באפשרות להכרה ביום ראשון כיום מנוחה.

חבר הכנסת מיקי זוהר שכאמור הגיש את ההצעה, טוען כי החוק הוא חוק סוציאלי עוד לפני המשמעות הדתית שלו. לדבריו, כיום בעל מכולת שרוצה לקחת יום חופש שבועי, נאלץ להתמודד עם תחרות של המרכולים הגדולים שנפתחים בשבת.חוק סוציאלי, ח"כ מיקי זוהר (דוברות הכנסת)

דבריו של זהר מאושרים על ידיפורום בעלי המכולות שאכן תמך בחוק. הפרום טען כי צריך להפסיק את התופעה של פתיחת העסקים הגדולים בשבתות, "גם אנחנו זכאים ליום מנוחה בשבוע", טענו הסוחרים.

יש לציין כי מלבד ההתנגדות הקבועה של האופוזיציה, להעברת חוק "יום המנוחה השביעי" ישנן התנגדויות גם מתוך הקואליציה. חברת הכנסת רחל עזריה מסיעת 'כולנו', טענה כי הצעת החוק היא הפרה של הסטטוס קוו, ועל כן יש לכבול אותה להחלטות וועדת המנכ"לים. לטענתה הצעת החוק לא תיכנס בסופו של דבר לספר החוקים של מדינת ישראל.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 25 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד