בע"ה י"ב אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

חד"ש: סמיר קונטאר - שהיד

תנועת חד"ש הבהירה כי אין לה כל כוונה להתנצל מהגינוי לחיסול קונטר שמת כ"שהיד" • חפים מפשע

  • ט"ז טבת תשע"ו - 14:15 28/12/2015
גודל: א א א

הדיווחים הזרים על כך שישראל עומדת מאחורי חיסולו של בכיר חיזבאללה סאמיר קונטאר לפני כעשרה ימים ספקו לנו הזדמנות נוספת לתהות על קנקנה של תנועת חד"ש לה יש כיום, כזכור, נציגים בכנסת.

בתנועה גינו בחריפות את החיסול ובעמוד הפייסבוק הערבי של התנועה נכתב כך: "מק"י וחד"ש מגנות את הבריונות הישראלית בסוריה: המפלגה הקומוניסטית הישראלית (מק"י) והחזית הדמוקרטית לשלום ולשוויון (חד"ש) מגנות את פעולת ההתנקשות שביצעה ישראל בסוריה ביום ראשון... אשר מבטאת את בריונות הדמים של ישראל באזור".

"תקיפה זו ממחישה שוב את עומק המעורבות הישראלית בסוריה, ועלולה להביא לתוצאות הרסניות שממשלת ישראל תישא באחריות להן. תקיפה זו התרחשה לאחר סדרה של פעולות ואיומים שחשפו את פניה של המדיניות הזו, ואת שיתוף הפעולה ההדוק, הפוליטי, המודיעיני והצבאי, בין ישראל לבין כוחות הטרור בסוריה, יחד עם ארה"ב, טורקיה, סעודיה וקטאר".

בתנועה הוסיפו להביע לגיטימציה בלחימה של סוריה ולבנון בישראל: "מק"י וחד"ש מדגישות את זכותם של העמים הסורי והלבנוני להתנגד לכיבוש הישראלי של אדמותיהם, ולהפרות הישראליות המתמשכות לריבונות מדינותיהם; מק"י וחד"ש חוזרות וקוראות לנסיגה ישראלית מלאה מהגולן הסורי-הערבי הכבוש ומחוות שַבּעא הלבנונית הכבושה [מקום הידוע בישראל בשם הר דב - העורך] כתנאי הכרחי לשלום באזור".

ואם לא די בכך, הרי שלאחר שנשמעה ביקורת מצד גורמים שונים כלפי ההודעה הזו, מיהרו בחד"ש לפרסם הודעה נוספת המבהירה כי אין להם כל כוונה לחזור בהם מדבריהם הראשונים. בהודעה השנייה אף הוסיפו וכינו את קונטאר, שרצח את בני משפחת הרן לפני כ-35 שנים 'שהיד':

"גורמים מרכזיים בקונצנזוס הציוני מסיתים נגד המפלגה הקומוניסטית וחד"ש בשל גינויין את פשע ההתנקשות בקונטאר... מפלגות המחנה הציוני, הליכוד, כולנו וגורמי תקשורת אחרים פתחו במסע הסתה פרוע נגד המפלגה הקומוניסטית הישראלית (מק"י) וחד"ש. זאת בשל עמדתן, המגנה את פעולת ההתנקשות שביצעה ישראל לפני כמה ימים בסוריה, בה מת כשהיד האסיר המשוחרר סמיר קונטאר".

האמת היא, שאחרי שלפני כחודש וחצי דובר התנועה הביע תמיכה במאבק מזויין נגד צה"ל על כך שישראל "מדכה" את הערבים בארץ - אנחנו לא ממש מתפלאים.

הידיעות בכתבה - באדיבות מכון "מבט לתקשורת פלסטינית"

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


1 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד