בע"ה ט"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"צעד נוסף בשמירה על הצביון היהודי"

תושבים בעפולה הגישו היום (ב') עתירה נגד המכרז בו זכו משפחות ערביות. "מטה המאבק פתח לאחרונה מספר מבצעים לרתום את העיר לפעילות"

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • כ"ג טבת תשע"ו - 21:38 04/01/2016
גודל: א א א
שלטים בעפולה
שלטים בעפולה

מאבק תושבי עפולה נגד מכירת הדירות לערבים עולה רמה. לאחר מספר הפגנות שנערכו בעיר, מסתובב בימים אלו רכב עם מערכת כריזה שמודיע לתושבים על מה שהגדירו כ"סכנה לצביון היהודי של העיר".

"מטה המאבק התחיל לאחרונה עם כמה מבצעים בניסיון לרתום את הרשויות בעפולה למאבק", אומר בשיחה עם הקול היהודי עו"ד אילן וקנין שמספר כי יש שיתוף פעולה עם מטה מאבק אזורי הכולל את תושבי נצרת עלית. כמו כן, לאחרונה פוזרו ברחבי העיר מדבקות עם הכיתוב "עפולה בסכנה" ו"שומרים על עפולה שלנו".

תושבים נגד המכרז בעפולה

במקביל, עו"ד וקנין הגיש היום (שני) לבית המשפט מחוזי בנצרת, עתירה מנהלית בשמם של ארבעה תושבי העיר, בבקשה לבטל את תוצאות מכרז הקרקעות בו זכו 45 משפחות ערביות.

במכתבו, העלה עו"ד וקנין שלוש טענות, שעיקרן היא הטענה כי 23 מהמשפחות שזכו במכרז, תיאמו את הצעותיהן, זאת בניגוד לתנאי המכרז שאסר על תאגידים, חברות, עמותות וכדומה, להשתתף בו.

"הטענה הראשונה מבחינתנו היא, שהזוכים תיאמו מחירים בצורה פסולה. 23 מהזוכים הגישו הצעות זהות", אומר עו"ד קינן ומזכיר כי בישוב חריש, פסל בית המשפט מכרז מסיבה דומה. עוד טוען עו"ד וקנין, כי המכרז הזמין בעצם את הזוכים להתאגד, בכך שחייב אותם לחתום על תכנית בנייה משותפת. כמו כן, המכרז קובע בתנאיו, כי מינימום הצעה יכולה להיות על סך של 25% ממחיר השמאי. "בפועל, הם הגישו הצעה שהיא שמינית ממחיר השומה. לטעמי", אומר עו"ד וקנין, "מדובר בעובדה מטעה".

מדבקה שהוציאו הפעילים ממטה המאבק

במטה המאבק מביעים סיפוק מהגשת העתירה היום, שמהווה צעד נוסף בפעילות שנועדה מבחינתם למנוע פגיעה בצביון היהודי של העיר.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 24 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד