בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

עורכי דין ילמדו על ההתמודדות עם המסתננים

כנס לעורכי דין המעוניינים לסייע לתושבי שכונות הסובלות ממסתננים. "שמעתי על מצוקת התושבים והחלטתי להרים את הכפפה"

  • ב' שבט תשע"ו - 18:00 12/01/2016
גודל: א א א
מסתננים (יוטיוב)
מסתננים (יוטיוב)

ביום רביעי הקרוב, תחל סדרת מפגשים של לשכת עורכי הדין בשיתוף ארגון 'שכר מצווה', בנושא מצוקת תושבי שכונות דרום תל אביב, בהן התרבו המסתננים. במפגשים אליהם מוזמנים עורכי הדין של שכר מצווה כמו גם כל עורך דין אחר המעוניין לסייע לתושבים, יוכשרו עורכי הדין לסייע בהתמודדות עם התופעה.

עורכי הדין ישמעו מתושב אחת השכונות, שפי פז, סקירה על ההתמודדות של תושבי השכונה, וכן תינתן סקירה מקוצרת על מדיניות ההגירה של ישראל, את הנתונים יציג ה'מרכז למדיניות הגירה ישראלית'.

נראה שעיקר הכנס לא בא לדון בשאלת המשפטיות של ההתסתננות, כי אם בדרכי ההתמודדות המשפטים עם מפגעים שיוצרים המסתננים. במהלך המפגשים תינתנה הרצאות בסוגיות של סכסוכי שכנים, סוגיות נזיקיות ומנהליות והיבטים מוניציפלים ופליליים המשיקים לנושא.

במפגש האחרון יתקיים רב שיח של עורכי הדין המשתתפים סביב שאלת היחס הנכון לתופעת המסתננים.

עורך דין יגאל עברי, מיוזמי הכנס, מסביר בשיחה עם הקול היהודיכי "מדובר בכנס מקצועי שנועד לתת מענה לתופעה הקשה של תושבים שנאלצים להתמודד עם ההסתננות. יצא לי לשמוע הן באופן אישי, והן בכלי התקשורת, על המצוקה של תושבי השכונות בדרום תל אביב ובערים נוספות, והחלטתי להרים את הכפפה", מספר עברי.

נציין כי למסתננים עצמם ככל הנראה אין צורך בכנס כזה, מאחר והם כבר מקבלים סיוע משפטי מארגוני 'זכויות אדם', למיניהם. אפשר רק לקוות שבעקבות הכנס הקרוב מצב העניינים אולי יתאזן, ותושבי השכונות יקבלו סיוע משפטי בהתמודדות עם השכנים החדשים.

(צילום מסך, לשכת עורכי הדין)

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד