בע"ה כ"ד ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

אושרה עלייה של מאות מבני מנשה

הממשלה אישרה תקציב של 10 מילון שקל להעלאת מאות מבני מנשה לארץ. על פי התכנית בני הקהילה יעברו תהליך דיור אורתודוקסי

  • ד' שבט תשע"ו - 22:14 14/01/2016
גודל: א א א

הממשלה אישרה את העלתם של מאות מ'בני מנשה' לארץ, כך על פי דיווח באתר 'כיכר השבת'. מדובר בפרוייקט בו תשקיע המדינה כעשרה מיליון שקלים שיתחלקו בין במשרד הפנים, משרד העלייה והקליטה, משרד התפוצות, משרד הדתות ומשרד האוצר. בנוסף על תקציב המדינה, עמותת 'שבי שראל' תממן את עליית בני העדה בתקציב של 2.5 מיליון שקלים.

בני מנשה היא קהילה החיה בהודו. על פי מסורות בני הקהילה הם צאצאי עשרת השבטים שהוגלו בתקופת בית ראשון. בעקבות פעילות של עמותות שונות בקהילה, שלחה הרבנות הראשית לפני כעשר שנים ועדת רבנים שתברר את מעמד בני הקהילה. לאחר הבירור קבעו הרבנים כי אין הוכחה מספקת שבני המנשה הם אכן יהודים ועליהם לעבור 'גיור לחומרא'.

כיום ישנה קבוצה גדולה של בני המנשה בישראל שכבר עברה את תהליך הגיור, חלק גדול מהעולים מתגורר בישובי יהודה ושומרון. גם בקהילה החיה בהודו מתנהל אורח חיים דתי אורתודוקסי, וחלק מבני הקהילה אף עברו תהליך גיור.

על פי החלטת הממשלה, בני הקהילה שיעלו לארץ יקבלו סיע המוענק לעולים חדשים במשך חמש עשרה שנה. אמנם בדרך כלל מדובר בסיוע של עשר שנים, אולם הוחלט כי בעקבות אופיים היחודי של בני הקהילה תוארך תקופת הסיוע בחמש שנים.

נציין כי בעבר עברו העולים מבני הקהילה תהליך גיור עוד בטרם עלייתם לארץ, הפעם נראה כי הסדר יהיה הפוך, מאחר ומדובר על "מתן אשרה ורישיון לישיבת ארעי לקבוצה לצורך הליכי גיור", כפי שנוסח בהחלטת הממשלה.

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


1 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 14 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד