בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"דפנה התנגדה לעבודה ערבית ביישוב"

תושבים בעתניאל מספרים על התנגדותה הנחרצת של דפנה מאיר הי"ד לעבודת פועלים ערבים בשטח היישוב

  • ח' שבט תשע"ו - 22:01 18/01/2016
גודל: א א א

נושא העבודה העברית עולה שוב ושוב בצילם של פיגועים, וכשהמחבל הצליח לבצע את זממו ככל הנראה הודות לאישור הכניסה שלו ליישוב כפועל, הדבר מקבל משנה משמעות.

עדויות שהגיעו לקול היהודי מלמדות על כך שבפיגוע בעתניאל בו נרצחה דפנה מאיר הי"ד, הנושא מקבל זווית אישית ומזעזעת, שכן דפנה התנגדה מאוד לעבודתם של הפועלים הערבים ביישוב ואף התבטאה בעניין בפורומים יישוביים.

מלכיאל בן יוסף, תושב עתניאל, אמר לקול היהודי כי דפנה התבטאה כמה וכמה פעמים נגד הכנסתם של פועלים ערבים ליישוב וניסתה להניע תהליך של כניסת פועלים יהודים לעבודה בבניין ביישוב. כמו כן, כשעלו ביישוב מחלוקות סביב הכנסת פועלים ערבים לבנייה, בלטה דפנה בדעתה העיקשת נגד העניין.

בן יוסף סיפר כי יש לו ידיד שעוסק בבנייה ושיפוצים בשיטת "בנייה קלה" ומעסיק פועלים יהודים בלבד. לפני זמן מה הוא העלה את שמו כקבלן מומלץ בתקווה שאנשים יעסיקו אותו במקום קבלנים ערבים, או כאלה שמעסיקים פועלים ערבים.

דפנה, שראתה את הפרסום והתרשמה מעבודתו של אותו קבלן, ניסתה להוביל מהלך שהקבלן הזה יבנה בכמה מגרשים ביישוב, וטענה שגם אם הוא יבנה ב"בנייה קלה", עדיף שהוא יבנה את הבתים מאשר פועלים ערבים.

תושבת נוספת בעתניאל סיפרה כי משפחת מאיר עצמה בנתה את ביתה על ידי פועלים יהודים ומדובר היה בקבלן שעמד בפני קשיים כלכליים לא פשוטים.

נראה שנושא העבודה העברית יציף ויכוחים ישנים בעתניאל ובהתיישבות ביו"ש בכלל.

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד