בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

כתבות למכירה

תמורת כמיליון ש"ח, זכה משרד המדע לחשיפה רחבה בכתבות מערכתיות באתר ynet, יחד עם פרסומים גלויים, סדרת סרטונים, סרטון תדמית ועוד

  • י"ג שבט תשע"ו - 22:24 23/01/2016
גודל: א א א
(צילום מסך מתוך המצגת)
(צילום מסך מתוך המצגת)

לא כל ידיעה שאנחנו קוראים בכלי התקשורת, משקפת באמת, בצורה אובייקטיבית את מושא הכתבה, ופעמים רבות מדובר בכתבות שיווקיות אותן מפרסמים כלי התקשורת תמורת תשלום ממשרד יחסי ציבור.

באתר העין השביעית, חשפו בשבוע האחרון את הנתונים סביב מסע פרסום שיווקי באתר ynet עבור משרד המדע. כל זאת, כאשר בלא מעט מהפרסומות, הצופה סבור כי מדובר בכתבה אובייקטיבית. במצגת שהכינו במערכת ynet ניתן לראות את הנתונים, ולדעת כמה פרסום סמוי ניתן לרכוש תמורת 1.3 מיליון שקל באתר האינטרנט ובעיתון המודפס 'ידיעות אחרונות'.

הקמפיין הפרסומי באתר, שבוצע באמצעות חברת היחצנות גיתם של מושיק תאומים ומודי כידון, היה סביב 'יום המדע' שקיים משרד המדע לפני כשנתיים, ונתוניו נחשפו כמענה לבקשת חופש המידע שהוגשה בידי עמותת 'הצלחה' בשיתוף עם ה'עין השביעית'.

מתוך המצגת (צילום מסך)

הכתבות והראיונות אמנם פורסמו בזמן אמת, אך כריכתם יחד במצגת, מלמדת על הקמפיינים הפרסומיים, הכוללים פרסום סמוי וגליו, באתר, וכיצד הללו מוטמעים בסיקור העיתונאי, לכאורה, ובעבודת המערכת.

בסרגל המדורים השונים באתר ynet התווסף לו מדור המדע, ולפי המצגת שהועברה פורסמו באתר 100 כתבות בנושא מדע באותה העת, חצי מכמות הכתבות שדאג משרד היח"צ של משרד המדע לפרסם בכלי התקשורת האחרים בתקופה המדוברת. לצד הכתבות הרבות והסרטונים, הקמפיין כלל גם ראיון מצולם עם שר המדע דאז, יעקב פרי, בו לא הועלו שאלות קשות.

חלק מהכתבות התפרסמו כחלק מהעכרות ל'יום המדע' ובאחרים הוצעו לגולשים שוב ושוב שלל אירועי 'יום המדע' המתכונן. כמו כן, באתר הועברו אירועי היום בשידור ישיר.

הקמפיין הממומן, כלל גם הפקה של סדרת וידאו תחת הכותרת 'למות' והיא עסקה בסוגיות של מדע פופולרי, סרטון תדמית שהוגש בידי מנחה מ-ynet אלכסנדרה לוקש, באנרים פרסומיים וכן הבלטה של שלל כתבות ונושאים הקשורים ליום המדע בעמוד הבית של האתר, הן במשבצות השמורות לפרסומים סמויים וממומנים, וכן במשבצות של פרסום מערכתי.

שר המדע יעקב פרי בראיון מצולם באולפן ynet (צילום מסך)

עורך אתר ynet, ערן טיפנברון, בחר שלא להגיב לדברים שהופנו אליו מאתר העין השביעית.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


2 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד