בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

בית המשפט הורה על שחרור עזרא נאווי

לאחר שבועיים במעצר בעקבות תחקיר "השתולים", ישוחרר פעיל השמאל הקיצוני לביתו על ידי שופט. המשטרה הגישה ערעור ביצוע

  • י"ד שבט תשע"ו - 14:52 24/01/2016
גודל: א א א
עזרא נאווי באחד מהארכות מעצרו (הלל מאיר TSP) (הלל מאיר TSP)
עזרא נאווי באחד מהארכות מעצרו (הלל מאיר TSP) (הלל מאיר TSP)

בית משפט השלום בירושלים הורה היום (ראשון) על שחרורו של עזרא נאווי, פעיל השמאל הקיצוני מארגון תעאיוש שנחקר בשבועיים האחרונים בחשד למגע עם סוכן זר. נאווי נעצר בעקבות תחקיר שהתפרסם בתכנית "עובדה".

השחרור עוכב במספר שעות בשל עיכוב ביצוע שהגישה המשטרה בכדי שתוכל לערער על החלטת בית המשפט. נאווי נעצר לפני כשבועיים בידי המשטרה כשכלל הנראה ניסה להימלט מהארץ דרך נמל התעופה בן גוריון.

בסוף השבוע שעבר התיר בית המשפט לפרסם את שמו של נאווי. במהלך השבוע נעצרו שני פעילי שמאל נוספים גיא בוטביה ונאסר נוואג'ה, חבריו של נאווי לפעילות, אשר נחשדו גם הם בעבירות דומות.

במסגרת תחקיר "עובדה" חשפו פעילי ימין שחדרו לארגוני שמאל קיצוניים כיצד נאווי מעביר מידע לידי הרשות ה"פלסטינית" אודות ערבים המעוניינים למכור קרקעות ליהודים. בתיעוד נחשף כיצד העברת המידע מצד נאווי מסכנת במודע את חייהם של אותם ערבים.

ארגון "עד כאן" החדיר בחודשים האחרונים סוכנים שתולים, שעקבו אחר נאווי ופעילותו. אחד מהשתולים האלה הצליח להתקרב מאוד לנאווי, המגדיר את עצמו פעיל למען זכויות אדם.

הסוכן השתול הצליח להקליט את נאווי מעיד כיצד הוא מוסר שמות של ערבים המבקשים למכור אדמות ליהודים, תוך שהוא מודע לגורל הצפוי להם. "אני מוסר אותם ישר לשירותי הביטחון הפלסטיני", סיפר נאווי. כשנשאל נאווי מה עושה המשטרה ה"פלסטינית" באותם מוכרי קרקעות הוא ענה: "היא תופסת אותם, הורגת אותם".

תגובות (4) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד