בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

הממשלה אשרה את הפשרה עם הרופרמים

התנגדויות לפשרה הגיעו הן מצד ארגוני הנשים והן מצד חברי כנסת במפלגות הדתיות. "ההצעה מיותרת ופוגעת במסורת היהודית שחשובה לכולנו"

  • כ"א שבט תשע"ו - 14:52 31/01/2016
גודל: א א א
'עזרת ישראל' (NearTheZoo)
'עזרת ישראל' (NearTheZoo)

חרף ההתנגדויות, הממשה אישרה היום את הפשרה מול נשות הכותל, לפיה הנשים לא תתפללנה בעזרת נשים אלא ב'עזרת ישראל' הנמצאת מעבר לשער המוגרבים. על פי הפשרה תורחב ה'עזרה' והיא לא תהא נתונה לסמכותו של רב הכותל.

עוד בטרם עלתה הפשרה להצבעה, השר אורי אריאל מהבית היהודי, השר יעקב ליצמן מיהדות התורה, והשרים אריה דרעי ודוד אזולאי ממפלגת ש"ס, הודיעו כי הם מתנגדים לפשרה שהושגה. כאמור, בסופו של דבר הפשרה אושרה חרף ההתנגדויות.

השר אריאל (הבית היהודי) שהתנגד לחוק אמר כי "ההצעה מיותרת ופוגעת במסורת היהודית שחשובה לכולנו. הרפורמים מהארץ ובעיקר מחו"ל, פוגעים במכוון בערכים היקרים לנו והכנסתם לכותל המערבי (בצד הדרומי) תפגע באזרחי ישראל שומרי המסורת".

עוד הוסיף אריאל כי "מאז ומעולם, רחבת הכותל היתה הגורם המאחד של העם היהודי וההצעה הנוכחית רק תסכסך ותפצל. לפני כשנתיים הוכשרה רחבה עבור הרפורמים אך בפועל היא ריקה ברוב הזמן. הפקעת האתר החדש מידי הרבנות הראשית היא מדרון חלקלק שמאיים על עתיד היחסים בין חלקים שונים בעם היהודי".

על פי דיווח שפורסם באתר כיכר השבת, גם הרבנים הראשיים לא עודכנו על הפשרה שהושגה ולא התקיימה שום התייעצות איתם בנידון. על פי הדיווח, לאחר שהשר אורי אריאל ביקש לקבל את חוות הדעת של הרבנים, הם השיבו כי לא קיים בידם מידע על הפשרה ולכן אין ביכולתם להביע עמדה.

| התנגדות גם בקרב ארגוני הנשים

במקביל, גם חלק מארגוני הנשים הודיעו עוד בטרם ההצבעה כי יתנגדו למהלך. ארגון 'מרכז צדק לנשים' שכבר הגיש לפני כחודשיים עתירה לבג"ץ, בה דרש כי ספרי התורה של הכותל המערבי ינתנו גם לעזרת הנשים, הודיע כי חברותיו מתנגדות להסכם.

גם ארגון רבני בית הלל בו חברות רבניות לצד רבנים, טען שההסכם פסול,"הפתרון ימסד את הפיצול של עם ישראל דווקא בסמיכות למקום הקדוש ביותר", טוענים בארגון, "הוא יוביל לעידוד תפילה לא הלכתית בקנה מידה גדול וימנע מנשים עבודת ה' על פי ההלכה בעזרת הנשים של הכותל".

| משרד הדתות לא יממן את הפרויקט

יש לציין כי עלות הגדלת הרחבה והסדרת כניסה אליה מרחבת הכותל כפי שמתוכנן, עומדת על כ-35 מיליון שקל. התקציב לא יועבר דרך משרד הדתות והוא ימומן בשיתוף פעולה של משרד ראש הממשלה, המשרד לעניני תפוצות, משרד האוצר והסוכנות היהודית. השרה מירי רגב לא איפשרה העברת תקציבים ממשרד התרבות, והשר אלקין סירב לתקצב את הפרויקט ממשרד התיירות.

ההחלטה התקציבית הזו נובעת מהתנגדות משרד הדתות להשתתף במימון רפורמים בכל דרך שהיא, דפוס התנהגות דומה של משרד הדתות, ניתן לראות בחוסר נכונותו לתקצב רבנים רפורמים, אליהם מועבר התקציב דרך משרד התרבות.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד