בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"ישנם רבבות שמצדיעים לך"

צפו: בירושלים הושק הספר 'הקונפליקט' המביא את סיפורו של לוחם היס"מ שסרב לגרש יהודים בתקופת ה'התנתקות'

  • כ"ט שבט תשע"ו - 20:11 08/02/2016
גודל: א א א
אבידן ויצמן באירוע אתמול (יהודה פרל)
אבידן ויצמן באירוע אתמול (יהודה פרל)

כ-100 איש השתתפו אמש (א') בערב ההשקה לספר "הקונפליקט" של לוחם היס"מ לשעבר אבידן ויצמן שהודח מתפקידו לאחר שסירב להשתתף בעקירת תושבי גוש קטיף וצפון השומרון.

הספר, בו מתאר וייצמן את שירותו המרתק במשטרה, החל מהפיגועים הקשים וההתפרעויות בירושלים, דרך הסיורים בהר הבית ששינו את חייו ועד להכרעה בזמן העקירה מגוש קטיף, כמו גם קונפליקטים יומיומיים של שוטר דתי במשטרה, יצא לאחר עשור בתמיכת הציבור ובסיוע תנועת 'דרך חיים'.

הקהל באירוע ההשקה אמש (יהודה פרל)

ערב ההשקה נערך בבית הכנסת 'מגדל אשר' בירושלים בהשתתפות רבנים ואישי ציבור, ומגורשים מישובי גוש קטיף וצפון השומרון.

אבידן וייצמן שיתף את הקהל בתחושותיו. "לפני עשר שנים, ארבעה חודשים ויומיים פוטרתי מהמשטרה, המקום שאהבתי יותר מכל דבר אחר. המקום בו חשבתי שאני מממש את חזון הציונות והציונות הדתית, את האידיאל הגדול של להיות לובש מדים תחת שלטון יהודי בא"י ולהגן על תושבי המדינה בד בבד עם שמירת המצוות", אמר.

ויצמן סיפר, כי סיפורו פורסם לראשונה באתר הקול היהודי, ומשם זכה לחשיפה גדולה ועד לפרסום כעת של הספר.

אבידן נואם באירוע אמש (יהודה פרל)

לדבריו, "האמונה בערך העליון הזה, להיות נאמנים למדינה בכל מחיר, מובילה אותך להקריב את כל מה שיש לך וכל מה שאתה מאמין בו, על מזבח הציות לפקודות הממסד, גם אם הן לא תמיד על פי ההלכה, וגם במחיר של לוותר על ערכים חשובים ביותר".

הוא תיאר כיצד הגיע במהלך השירות למצב בו היה מתעמת עם יהודים יותר מאשר השוטרים החילונים. "רציתי להוכיח שאפילו שאני דתי אני מבצע את העבודה כמו שצריך, וגם בעימותים עם יהודים הייתי מוכיח את עצמי בדווקא שלא לתת פתחון פה לחילונים לומר שבגלל שאני דתי אני לא מתעמת עם יהודים".

הרב דב ליאור באירוע אמש (יהודה פרל)

הרב דב ליאור, רבה של קרית ארבע חברון התייחס בדברים שנשא, לטענה שאין לסרב פקודה על החלטות שהתקבלו על פי רוב. "מה שאמת ומה שקר, מה טוב ומה רע – לא העיתון קובע אלא התורה קובעת", אמר הרב ליאור. "התורה אומרת, "ובחרת בחיים", ולכן אם ברור לך שהדבר הזה לא נכון, לא שייך לומר שהרוב יכריע".

אבידן עם הרב ליאור באירוע אמש (יהודה פרל)

הרב בירך את אבידן ואמר כי: "אבידן היה מאלה שלא הלכו 'אחרי רבים לרעות'. הוא ידע שלהרוס את גוש קטיף זו רשעות ונבזות, עמד בתוקף ולא נכנע לכל מיני לחצים, ושילם את המחיר. זה מראה על גבורה אמיתית, וזה מה שהנוער צריך ללמוד, לא להסתתר מאחורי "הוא קיבל פקודה" כי אין שליח לדבר עבירה".

הרב גדי בן זמרה באירוע אמש (יהודה פרל)

הרב גדי בן זמרה, חבר וועדת ההקמה של תנועת דרך חיים שהוציאה את הספר, וראש אולפנת 'לבונה', קרא להכניס את הספר למוסדות החינוך ולדון בשאלות הצפות ועולות ממנו.

"זהו ספר חובה שיש להעביר וללמד במוסדות החינוך, ולדון בשאלות שנובעות ממנו", אמר הרב בן זמרה. "הוא נוגע בשאלה מהותית - מהו הבסיס של החברה שלנו. האם החוק עושה אותנו לציבור או שהערבות ההדדית והדיבוק בין היהודים הם הבסיס ועל גביהם באים החוקים. אם באים ואומרים שהדבר היחיד שמדבק את החברה הוא הציות לחוק, אזי יוצאים מעשים אכזריים, לא מוסריים ומנוכרים כמו שראינו בגוש קטיף וצפון השומרון".

שלמה וסרטייל באירוע אמש (יהודה פרל)

שלמה וסרטייל מנהל מוזיאון גוש קטיף וממייסדי הישוב גני טל בגוש קטיף, אשר סייע בהוצאת הספר, הודה לאבידן בשם מתיישבי גוש קטיף. "ישנם רבבות שמצדיעים לך. הספר מרתק, הקונפליקט כתוב בחן וביושר בנועם ובעניין, מרגע שהספר היה בידי לא הסרתי ממנו את עיני עד לסיומו. יש לך חיבוק גדול מכולנו".

ארנון סגל באירוע אמש (יהודה פרל)

לאחר מכן התקיים פאנל בהנחיית עיתונאי 'מקור ראשון' ו'עולם קטן' ארנון סגל, ובהשתתפות אראל'ה צור ראש מועצת חוף עזה לשעבר, עמיטל בראלי, רב החטיבה הצפונית ברצועת עזה בזמן הגירוש שנכלא לאחר שניסה לשכנע חיילים שלא למנוע כניסת מתיישבים לגוש קטיף, ואבידן וייצמן עצמו.

הרב עמיטל בר אלי באירוע אמש (יהודה פרל)

בסיום הערב הוקרן קטע מהסרט "זוהר הרקיע" שעוסק בהכנה המנטלית שנערכה לחיילים לקראת תכנית ההתנתקות, והבמאי בני גל סיפר כי הנושא רלוונטי יותר משנדמה גם בציבור הדתי לאומי, אשר רבים מבניו היו שותפים בעקירת תושבי גוש קטיף וצפון השומרון, וגם כיום נמצאים בדילמות, כאשר על הפרק חשש להרס במאחזים וישובים צעירים ביהודה ושומרון.

תגובות (4) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד