בע"ה י' אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

חוק ההשעיה בדרך לכנסת

ועדת החוקה של הכנסת תדון מחר (ג') בחוק ההשעיה שיזם נתניהו. יצויין כי החוק שקודם בעקבות ביקור ח"כים ערבים אצל משפחת מחבלים לא יחול על המקרה המדובר

  • ו' אדר תשע"ו - 18:49 15/02/2016
גודל: א א א
הגיש את הצעת החוק. נתניהו (קובי גדעון לעמ)
הגיש את הצעת החוק. נתניהו (קובי גדעון לעמ)

חוק ההשעיה יעלה מחר (שלישי) על שולחן ועדת החוקה של הכנסת. כזכור, בעקבות הסערה הציבורית שהתעוררה לאחר ביקור ח"כים ערבים אצל משפחות מחבלים החל נתניהו בקידום חוק שיאפשר להשעות חברי כנסת ברוב של 90 ח"כים.

על פי הצעת החוק ניתן יהיה להדיח חברי כנסת לצמיתות או לתקופה מסוימת, בעקבות מעשים או דיבורים המביעיםשלילת קיומה של מדינת ישראל כיהודית ודמוקרטית, הסתה לגזענות או תמיכה במאבק מזויין נגד ישראל. יש לציין כי החוק החדש יחול רק על מקרים שיקרו לאחר כניסת החוק לתוקף. כלומר, לא ניתן יהיה להפעיל את החוק כנגד חברי הכנסת הערבים שבקרו את משפחות המחבלים.

השעיית חברי כנסת תלווה בתהליך ארוך ומסובך, בתחילה תידרש פנייה של 61 ח"כים לועדת הכנסת בעניין ולאחר מכן יהיה צורך להשיג רוב של שלושה רבעים מחברי הועדה שיתמכו בהצעה, רק לאחר אישור ועדת הכנסת תעלה ההצעה לדיון במליאת הכנסת שם כאמור תאושר ההשעיה רק ברוב של 90 חברי כנסת.

לחבר כנסת שיושעה תינתן ארכה של עשרה ימים לערער על ההחלטה בבית המשפט העליון. כמו כן הוא יוכל להציג טיעונים מול ועדת הכנסת ואף להיעזר בעורך דין. במהלך הארכה שתינתן לחבר הכנסת, הוא יוכל להשתתף בהצבעות הכנסת בלבד.

יו"ר ועדת החוקה, ניסן סלומיאנסקי, ציין כי אמנם יתכן שההליך הארוך של החוק לא יאפשר השעיה של חברי כנסת בפועל אך לדעתו החוק ישמש בכל אופן כהרתעה לחברי הכנסת שידעו שהתנהלותם עלולה לפגוע בהמשך פעילותם בכנסת.

יש לציין כי בייעוץ המשפטי של הכנסת טוענים שבחוק החדש ישנם קשיים רבים, כך על פי דיווח בערוץ 2. בחוות דעת שנמסרה מטעמו המליץ הייעוץ המשפטי לבטל את הסעיף 'שלילת קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית'.

כזכור, לפני כשבועיים ביקרו מספר חברי כנסת ערבים משפחות מחבלים. חברי הכנסת השתתפו במפגש שנפתחבדקת דומיה לזכר המחבלים ואף הבטיחו לעשות כל שביכולתם למען מסירת גופות המחבלים לידי בני המשפחה.

חבר הכנסת הערבי, בסאל גטאס, אמר בראיון שניתן מספר ימים לאחר מכן, כי"ביום שנימנע לבקר ולפגוש משפחות שהידים, נצטרך לפנות את מקומנו, להשאיר את המפתחות, וללכת הביתה‎".

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 8 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד