בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

ספר תורה לנשים בכותל?

נשים דורשות פיצויים בגין אפלייה על כך שלא ניתן להן לקרא בספר תורה ברחבת הכותל. בנוסף, הנשים מבקשות מבג"ץ לדרוש מרב הכותל לאפשר להן את הקריאה בתורה

  • ז' אדר תשע"ו - 19:17 16/02/2016
גודל: א א א
'עזרת ישראל'(Near Thezoo)
'עזרת ישראל'(Near Thezoo)

בבית המשפט השלום בירושלים התקבל אתמול כתב הגנה של המדינה בעניין תביעה שהוגשה כנגד מנכ"ל משרד רה"מ, רב הכותל והקרן למורשת הכותל, המערבי בגין הפליית נשים ברחבת הכותל המערבי, כך על פי דיווח של סוכנות הידיעות TPS.

התביעה הוגשה על ידי קבוצת נשים שפרשה מארגון נשות הכותל וקוראת לעצמה 'נשות הכותל המקוריות'. יש לציין כי בארגון החדש הביעו התנגדות גם לפשרה האחרונה שהושגה עם נשות הכותל. פשרה לפיה תפילותיהן תיערכנה ב'עזרת ישראל' - רחבה שלא תהא נתונה לסמכות האורתודוקסית של רב הכותל.

ישלם פיצוי כספי? רב הכותל, הרב שמואל רבינוביץ (Shmuelxq)

התובעות בקשו מרב הכותל לקבל לידיהן ספרי תורה או לחילופין להכניס ספרי תורה שהם יביאו לרחבת הכותל. בעקבות סירוב רב הכותל לבקשה, החליטו הנשים להגיש תביעת נזיקין על סך 150 אלף שקלכנגד רב הכתל משרד רה"מ והקרן למורשת הכתל.

עילת התביעה הינה בגין אפליית נשים במרחב הציבורי בניגוד לחוק איסור אפלייה במוצרים שרותים וכניסה למקומות ציבוריים.

בנוסף הוגשה תביעה דומה לבג"ץ. הנשים דורשות שתינתן הוראה לאפשר הכנסת ספרי תורה פרטיים לכותל. כמו כן הן דורשות לכפות על רב הכתל להעמיד ספרי תורה לנשים המבקשות להשתמש בהם בכותל המערבי.

| טענות המדינה

כאמור היום הגישה המדינה את כתב ההגנה לבית משפט השלום. במסגרת כתב ההגנה נטען שהמדינה ממליצה להשאיר את המצב על כנו עד לישום החלטת הממשלה להקצות רחבת תפילה נוספת לרפורמים

עוד טענה המדינה כי טענות המועלות כנגד המדינה דינן להיות בבג"צ וכן שהטענות מיועדות לקרן למורשת הכתל ולא כנגד נושא תפקיד במשרד רה"מ.

לבסוף טענה המדינה כי מכוח חוק המקומות הקדושים קיים הסדר ספציפי הגובר על הסדר כללי בחוק לאפליית מוצרים והפעלת סמכויות במקומות קדושים אינה בגדר אפליה מגדרית. הכרעת בית המשפט בתביעה תידון בהמשך.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד