בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

סערה בבריטניה: "רדיפת סטודנטים יהודים"

יו"ר משותף במפלגת הלייבור פרש בעקבות אנטישמיות של חלק מחברי התא של המפלגה באוניברסיטת אוקספורד

  • ט' אדר תשע"ו - 14:44 18/02/2016
גודל: א א א
אלכס צ'למרס (צילום מסך פייסבוק)
אלכס צ'למרס (צילום מסך פייסבוק)

בעקבות פרישתו של אלכס צ'למרס, יו"ר משותף של תא במפלגת הלייבור הבריטית באוניברסיטת אוקספורד, זאת לאור דעות אנטישמיות משאר חברי התא, פתחה הנהלת הלייבור בחקירה כנגד חברי התא האנטישמיים.

אלכס צ'למרס, יו"ר משותף של תא מפלגת הלייבור באוקספורד, התפטר מתפקידו בתחילת השבוע אחרי שטען כי לחלקים גדולים מחברי התא "יש בעיות עם יהודים". התפטרותו של צ'למרס הגיעה בתום דיון סוער סביב ההחלטה של חברי התא לתמוך באירועי "שבוע האפרטהייד" שיתקיים בשבוע הבא ברחבי אירופה בחסותם של שורה של ארגונים אנטי-ישראליים בקמפוסים השונים.

תכלית האירועים בשבוע זה היא לתקוף את ישראל ולהציגה כמדינת אפרטהייד אכזרית.על פי עדויות, חברי התא הביעו בין היתר תמיכה בארגון חמאס ושרו שיר המהלל מתקפות טילים על תל אביב.

צ'למרס כתב בדף הפייסבוק שלו כי "לחלקים גדולים מהסטודנטים בתא הלייבור ובחוגי השמאל באוקספורד יש בעיה עם היהודים. החלטת התא לתמוך בתנועה (המארגנת את 'שבוע האפרטהייד'), שיש לה היסטוריה של רדיפת סטודנטים יהודים ומזמינה דוברים אנטישמים לקמפוס, למרות חששות של סטודנטים יהודים, מראה כמה מעוותת ושקרית היא החברות בתא שמבקש לקדם ליברליות".

מפלגת הלייבור כתבה בהודעה רשמית: "בעקבות הדיווחים האחרונים על התנהגות אנטישמית והטרדות בתא המפלגה באוקספורד, החליט ועד הסטודנטים הארצי של המפלגה לפתוח בחקירה מיידית ומפלגת הלייבור מברכת על כך. אם מי מחברי התא יימצא אשם – המפלגה תנקוט צעדים חמורים נגדו".

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד