בע"ה ח' ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

הבמאי היהודי בחר להכפיש את ישראל

אודי אלוני ניצל את הבמה המכובדת בברלין בשביל לנגח את המדינה שממנה את סרטו

  • י"ב אדר תשע"ו - 18:51 21/02/2016
גודל: א א א
אודי אלוני (צילום מסך)
אודי אלוני (צילום מסך)

אודי אלוני, במאי ישראלי, זכה אמש (שבת) בפרס חביב הקהל בפסטיבל סרטים יוקרתי בגרמניה.

אלא שבמקום לנצל את הבמה לדבר בשבחה של מדינת ישראל, בחר אדון אלוני, בנה של השרה לשעבר שולמית אלוני ז"ל, להשמיע דברים חריפים נגד המדינה.

כשעלה לדבר על הבמה, אמר אלוני שגרמניה עושה טעות גדולה בכך שהיא מוכרת צוללות משוכללות לישראל, שהרי בכך היא מחזקת את "הממשלה הפאשיסטית" בישראל. הוא הוסיף לדבר על האסיר הבטחוני שובת הרעב, וטען שמעצרו הוא דוגמה ל"התעללות" בה נוהגת ישראל ב"פלסטינאים". הדברים נקלטו במצלמת העדשה של חדשות ערוץ 10 ושודרו אמש בתכנית 'המגזין' של אושרת קוטלר.

הנאום הזה אולי לא מפתיע, שהרי הסרט שבעקבותיו זכה אלוני בפרס נקרא "צומת 48'" והוא מתאר את התחושות של הערבים בארץ כלפי מדינת ישראל. גיבור הסרט, אגב, מסביר היטב במהלך הסרט שישראל היא טרוריסטית, והוא כמובן זכה לשבחים במהלך "נאום הפאשיזם" של האדון אלוני.

ואם כל זה לא מספיק, כדאי לזכור שהסרט זכה לסיוע כספי ממשרד התרבות של "הממשלה הפאשיסטית".

שרת התרבות מירי רגב, שמובילה מהפכה בנוגע למימון מפעלי תרבות בישראל, מיהרה להגיב לדברים שהוצגו אמש בערוץ 10. בעיניה, דבריו של אלוני מכריחים את המדינה לשקול למי היא מעניקה מימון ולמי היא מפסיקה את הזרמת התקציבים: "מדינה שפויה לא צריכה לתת יד למלעיזים ומקטרגים שמוציאים דיבתה רעה - דקה לאחר ששתו מקופתה", אמרה רגב.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 9 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד