בע"ה ט"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

למעלה ממליון ש"ח לעידוד עלייה מברזיל

ההשקעה הגדולה מגיעה על רקע עליה של מאות אחוזים במספר העולים מהמדינה. בין היתר יופנה התקציב לאולפני עברית ולהשמה בתעסוקה

  • י"ג אדר תשע"ו - 17:51 22/02/2016
גודל: א א א

הסוכנות היהודית וההסתדרות הציונית ישקיעו בשנה הקרובה 1,180,000 שקלים בעידוד עליה מברזיל, לנוכח העליה המתמדת במספר העולים הברזילאים לישראל, כך על פי דיון שהתקיים היום (שני) בוועדת העלייה והקליטה של הכנסת.

התקציב המדובר יושקע בעידוד עליה, בסמינריוני-הכנה לעליה, בהשמה לתעסוקה, הכנת בחינות פסיכומטריות לסטודנטים, אולפנים לעברית ועוד. ההחלטה על התקציב התקבלה בעקבות עליה חדה של כ-250% במספר העולים מהמדינה, שהשנה יעמוד מספרם על כ-750 יהודים.

בין הסיבות לעלייה ניתן למנות גם משבר כלכלי וצמיחה שלילית בברזיל, לעומת צמיחה גבוהה במקבילה הישראלית. בנוסף, היהודים בברזיל מספרים על תחושות גוברות של אנטישמיות עממית ואפילו ממוסדת וממשלתית, כך לדברייו"ר 'בית ברזיל',מיכאל עבאדי.

יש לציין כי בקרב עולי ברזיל קיים האחוז הגבוה ביותר של אקדמאים בדרום אמריקה - 32%, מקום שביעי ביחס לשאר אוכלוסיות העולים. עם זאת במהלך הוועדה הועלתה בעיית השפה וצויין כי רובם של העולים דוברים פוטוגזית בלבד. בהסתדרות הציונית השיבו כי בקרוב תפתח ההסתדרות הציונית אולפנים נוספים ללימוד עברית במדינה.

בנוסף, משאבים רבים יושקעו בנושא הקליטה. משרד הקליטה עוסק בליווי עולים המעוניינים לפתוח עסק בישראל או לייבא איתם את העסק שניהלו במדינת המוצא. עם זאת, במשרד מציינים כי עיקר משאבי הקליטה יושקעו בעולים שיבחרו לגור בנגב ובגליל.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 23 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד