בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

סערה בכלא 6: מפקד הצטלב מול ארון קודש

פרסום ראשון: האירוע התרחש (ג') במהלך תפילת שחרית, ועימות פרץ בינו למתפללים. "מי שמבזה ככה את ה', לא ראוי לתואר 'המפקד'" קרא לעברו אחד המתפללים. המד"כ הועמד לדין והושעה מתפקידו

  • אברהם שפירא
  • י"ד אדר תשע"ו - 20:40 23/02/2016
גודל: א א א
חיילים מתפללים. ארכיון (דובר צהל)
חיילים מתפללים. ארכיון (דובר צהל)

סערה בכלא 6. ממידע שהגיע לידיהקול היהודי, עולה כי מדריך כליאה (מד"כ) בכלא הצבאי בעתלית, ביזה במספר הזדמנויות קודשי ישראל, ואת המתפללים הכלואים במקום.

השיא התרחש הבוקר (שלישי). המפקד הגיע למתחם בית הכנסת שבפלוגה א' בכלא, בשעת תפילת שחרית שהתקיימה במקום. המתפללים היו באמצע אמירת קדיש מפי החזן. המפקד ניסה לדבר עם המתפללים, אך אלו לא היו יכולים לענות לו מכיוון שהיו באמצע התפילה.

בשלב זה, עשה המפקד מעשה והצטלב מול ארון הקודש והמתפללים, באמצע הקדיש. החיילים המתפללים מחו בו על כך, אך כנגדם הוא התעקש שיאמרו לו "המפקד" בסוף המשפט, על פי כללי הכלא. בתגובה לדבריו הגיב אחד הנוכחים כי "'מפקד' הוא קורא רק לה', המפקד האמיתי. מי שמבזה ככה את ה', לא ראוי לתואר המפקד", אמר.

בהזדמנות אחרת אמר המפקד לכלואים: "תלכו לשים את הקופסאות השחורות האלו שלכם, ואת הבדים הלבנים" כשהוא רומז לתפילין ולטליתות ומבזה אותם. "בכל מיני הזדמנויות המפקד הזה מתנכל למתפללים, מאיים ומנסה להפחיד אותנו תוך כדי שהוא מבזה את המנהגים היהודיים. האירוע האחרון הוא זה ששבר את גב הגמל והביא לעימות בינו לביננו. אנחנו מקוים שהנהלת הכלא תבין את חומרת מעשיו ותטפל בהם", נמסר מאחד המתפללים הכלואים במקום.

על אף הזמן הקצר שעבר מאז התרחש האירוע, המדריך הועמד לדין והושעה מתפקידו, לאחר פניית הקול היהודי לדובר צה"ל.

"מדובר באירוע נקודתי שטופל על ידי המפקדים בבסיס, המדריך הועמד לדין והושעה מתפקידו", נמסר מדובר צה"ל. "במקביל הובהר לכלואים בפלוגה על ידי הסגל הפיקודי כי מדובר באירוע חריג. המדריך התנצל בפני החיילים ובפני מפקדיו".

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


2 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד