בע"ה ט"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

טקס הלל למחבלת במשכן הסהר האדום

משכן הסהר האדום מארח השנה חגיגות לציון הפיגוע הגדול ביותר שהתרחש מאז קום מדינת ישראל, ובו נהרגו 36 יהודים ואזרח אמריקני אחד

  • י"ב אדר ב תשע"ו - 16:30 22/03/2016
גודל: א א א
מיידים אבנים במסווה של הסהר האדום (דובר צהל) (דובר צה"ל)
מיידים אבנים במסווה של הסהר האדום (דובר צהל) (דובר צה"ל)

מדי שנה חוגגים בארגון פת"ח את יום השנה לפיגוע הקטלני ביותר בתולדות ישראל. בראש החגיגות מוזכרת המחבלת דלאל מוגרבי שעמדה בראשו. השנה, התקיים האירוע במשכן הסהר האדום, כך פורסם על ידי "מבט לתקשורת הפלסטינית".

בפיגוע שהתבצע בשנת תשל"ח, נהרגו 36 יהודים בתוכם שנים עשר ילדים ואזרח אמריקני נוסף. את הפיגוע ביצעה חוליית מחבלים אשר בראשה עמדה המחבלת דלאל מוגרבי. החוליה הפליגה בסירה מלבנון לישראל ולאחר מכן חטפה אוטובוס בכביש החוף. במהלך ניסיונות צה"ל להשתלט על המחבלים, הרגו המחבלים 36 מנוסעי האוטובוס ופצעו מעל 70 נוספים.

אנדרטה לזכר הנרצחים בפיגוע בכביש החוף (ד"ר אבישי טייכר)

כאמור, מידי שנה מקיימת הרשות טקס לכבוד המחבלת שעמדה בראש הפיגוע. בהודעה שפורסמה בעמוד הפייסבוק הרשמי של פת"ח, הזמינה תנועת פתח את הערבים ל"טקס חזרה לשורשים לציון יום השנה ה-38 למות השהידים של הלוחמת דלאל מוגרבי "כלת פלסטין" וחבריה מבצעי פעולת הפדאא' 'כמאל עדואן'... תהילה וחיי נצח לשהידים ברי הלבב שלנו וחרות לאסירנו הגיבורים".

באירוע עצמו, שיבחה בכירה ברשות ה"פלסטינית", מושלת מחוז רמאללה ואל-בירה לילא ר'נאם, את המחבלת מוגרבי. ר'נאם ציינה את דלאד כ"אות ומופת" לאישה שהתעקשה לשאת נשק לצד חבריה הגברים.חבר הוועד הפועל של אש"ף, ואסל אבו יוסף שהשתתף גם הוא בכנס אמר, כי "עמנו לא ישלול אף אחת מאופציות המאבק וההתנגדות, עד למימוש הפרויקט הלאומי שלנו".

בתמונות מן האירוע נראית ר'נאם לצד ילדים קטנים הנושאים כרזה עם תמונה של המחבלת דלאל מוגרבי ומפה הכוללת את שטחי הרשות וישראל, ולצידן הכיתוב: "יום השנה ה-38 למות השהידים של כלת פלסטין דלאל מוגרבי וחבריה". סמל פת"ח מופיע אף הוא על הכרזה.

באירוע השתתפו מספר בכירים ברשות ובפת"ח, בהם יועצו של יו"ר הרשות לענייני ארגונים בלתי ממשלתיים סולטאן אבו אל-עינין, מושלת מחוז רמאללה ואל-בירה לילא ר'נאם, חברי הוועד המרכזי של פת"ח עבאס זאכי וג'מל מוחייסן, חבר הוועד הפועל של אש"ף ומזכ"ל החזית לשחרור "פלסטין" ואסל אבו יוסוף, וכן אחותה של המחבלת מוגרבי, רשידה מוגרבי.

זו איננה הפעם הראשונה שמכון "מבט לתקשורת פלסטינית" מדווח על מעורבותו של הסהר האדום בהאדרת טרור. בעבר, ארגון הצלב האדום הבינלאומי (ICRC) הסביר כי אינו מכתיב לסהר האדום כיצד להשתמש בכסף שהוא מקבל מהארגון. כשהסהר האדום, יחד עם ארגון הצלב האדום העולמי, האדירו מחבלים באמצעות שתילת 150 עצים, שעל כל אחד מהם הופיע שמו של "אסיר ותיק" הגן הצלב האדום העולמי על זכותו של הסהר האדום לעשות זאת, בטענה כי זכותו של כל ענף "להגדיר לעצמו סדר עדיפויות ופעילויות משלו, ולהקצות לכך כספים בהתאם".

עם זאת ככל שהדבר נוגע לארגון מגן דוד אדום, הכפוף גם הא לצלב האדום הבינלאומי, נראה שהמצב שונה. בעבר דרשו בצלב האדום כי אמבולנסים בישובי יש"ע לא יופיע מגן דוד, מאחר ולטענתם הישובים אינם נמצאים בשטח מדינת ישראל.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 24 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד