בע"ה ח' ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

עתירה כנגד הקמת בית ספר למסתננים

תושבי דרום ת"א דורשים הפסקת קידום בניית בית ספר למסתננים בגן הציבורי של השכונות. "מדובר בריאה הירוקה היחידה במדינת דרום תל אביב"

  • י"ח אדר ב תשע"ו - 09:05 28/03/2016
גודל: א א א
גן לוינסקי בדרום תל אביב (מפות גוגל)
גן לוינסקי בדרום תל אביב (מפות גוגל)

עמותת העיר העברית באמצעות עורך הדין סיני קהת הגישה השבוע עתירה מנהלית ובקשה לצו בינייים, אל מול החלטת ראש עיריית ת"א לבנות "קריית חינוך" למסתננים וילדיהם בסכום העולה על 100 מיליון ₪. העתירה הוגשהבשם תושבי השכונות בדרום תל אביב.

על פי התכניות, בית הספר יוקם על שטח 'גן לוינסקי' שטח שלדברי הפעילה מאי גולן הינו "הריאה הירוקה היחידה במדינת דרום תל אביב" לטענת מגישי העתירה "משמעות ההחלטה היא סופה המוחלט של כל זהות וסימן יהודי במדינת דרום תל אביב".

התביעה שהוגשה השבוע, מגיעה על רקע תביעה נוספת שהוגשה בשם הקשישות בדרום ת"א, על אובדן הערך הכלכלי של בתיהן מאז כניסת עשרות אלפי המסתננים מאריתריאה וסודן.

בעמותת 'העיר העברית' אומרים, כי "תושבי השכונות לא יתנו לעיריית תל אביב ולעומד בראשה רון חולדאי, לדפוק את המסמר האחרון בכיבוש המוחלט והסופי של המסתננים בדרום תל אביב ובכך לסתום את הגולל על כל אפשרות של הכרה בזכות הקיום הבסיסית של תושבי השכונות".

בעבר נפגשה הפעילה מאי גולן עם שר החינוך נפתלי בנט בנושא, אז לדבריה הבטיח השר "לנסות ולפעול למען המאבק של תושבי השכונות". כעת נראה שגם אם השר בנט פעל כנגד הקמת בית הספר זה לא מספיק עזר. נציין כי תושבי השכונות רואים במאבק על גן לוינסקי נקודת ציון חשובה והם עוד מאמינים כי יתכן ובניית בית הספר לא תצא בסופו של דבר אל הפועל.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 9 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד