בע"ה ז' אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

הפיץ חשבוניות פיקטיביות על סך 9 מליון ש"ח

בית המשפט גזר על הנאשם תשעה חודשי מאסר בפועל וקנס כספי

  • כ"ה אדר ב תשע"ו - 09:27 04/04/2016
גודל: א א א
ארכיון (יהודה פרל)
ארכיון (יהודה פרל)

בית המשפט השלום ברמלה גזר עונש מאסר בפועל של 9 חודשים על ערבי ששימש כ"איש קש". הוא פתח חברה שמנהלה הפיץ חשבוניות פיקטיביות בהיקף של כ-9 מיליון שקלים. בהתאם להסדר הטיעון שנערך עם הנאשם, העונש כולל גם קנס של 40,000 ₪ ומאסר על תנאי של 7 חודשים.

כמפורט בגזר הדין, במהלך שנת תשס"ח, בעוד שהנאשם, מדחת זעלאן, עבד כשכיר במסעדה, פנה אליו אדם בשם חליל עבדאללה והציע לו לפתוח חברה בעבור שכר חודשי קבוע. לאחר מכן, נפתחה והתאגדה חברה בשם "הבונה 10 בע"מ", כאשר זעלאן הוא בעל המניות ויחידי ועבדאללה, שהנפיק עבור החברה מסמכים, חשבוניות וחותמת, משמש כמנהלה בפועל. החברה יצרה מצג שווא כאילו היא עוסקת בתחום הבנייה, בעוד שכל מהותה הייתה הפצת חשבוניות פיקטיביות.

עבדאללה, שנידון בעבר ל- 42 חודשי מאסר, הפיץ חשבוניות פיקטיביות בהיקף של כ- 9 מיליון ₪ שהמס הגלום בהן הינו כ- 1.4 מיליון ₪, כאשר בפועל החשבוניות לא שיקפו כל שירות או עסקה שהתבצעו. זעלאן קיבל משכורת חודשית מעבדאללה שהכניס לכיסו את התמורה בגין מכירת החשבוניות הפיקטיביות. בהתאם להנחייתו של עבדאללה, הנאשם מילא את פרטי החשבוניות, לעיתים רק חתם עליהן, וגם חתם על הסכמי עבודה מזויפים לפיהם החברה אכן ביצעה עבודות בתחום הבנייה.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 3 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד