בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

ריבלין יעניק פרס על 'חינוך לשותפות'

האם הנשיא מנצל את מעמדו לקידום אג'נדת השוויון בין יהודים לערבים?

  • כ"ז אדר ב תשע"ו - 08:38 06/04/2016
גודל: א א א
(אבי אוחיון לעמ)
(אבי אוחיון לעמ)

נשיא המדינה ראובן ריבלין יוצא בפרוייקט למען 'החינוך לשותפות'. במסגרת הפרוייקט, יעניק הנשיא אות 'החינוך לשותפות' לבתי הספר המובילים במסגרת 'תקוווה ישראלית' - "מסגרת פעילות רחבה למען ביסוס השותפות בין חלקיה השונים של החברה הישראלית".

בנוסף ינתן אות "פורץ הדרך", לבית הספר שיבצע את ההתקדמות היחסית המשמעותית ביותר בתחום "החינוך לשותפות" במהלך שנת הלימודים הנוכחית.

אמנם על פי הגדרת התכנית היא נועדה לחבר בין המגזרים השונים "חילונים, דתיים וחרדים, ערבים ויהודים" אולם בפועל נראה כי קיימת בתכנית העדפה ניכרת לעידוד קשרים בין ערבים ליהודים. כך למשל, בין הקריטריוניים להגשת מועמדות לקבלת הפרס, קיים קריטריון של לימודי ערבית בבית הספר, ברמה של "ערבית מדוברת".

על שיתוף פעולה בין חרדים לחילונים למשל לא טרחו יוזמי התכנית להציע פעילות מיוחדת.

בתוך כך, בשבוע שעבר, אירח הנשיא בביתו את פרוייקט "תקווה ישראלית בחינוך" הפועל ל"שיתוף פעולה" בין תלמידים יהודים וערבים. "בילדותי ברחביה, בין שערי חסד החרדית לרחביה הבוהמיינית החילונית, בין ערימות הדפים המתורגמים מערבית לעברית של אבי המזרחן - שם דבק בי ה'חיידק' הזה של החתירה לשיתוף פעולה, להיכרות, לשותפות" - זה ההסבר שנתן ריבלין בעמוד הפייסבוק שלו לפעילותו לערבוב בין יהודים לערבים.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד