בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

הרב סתיו נגד סמוטריץ'

הרב סתיו על הסערה ברשת: "עלול להוביל לפרוד נוראי בין שבטי החברה הישראלית". אשתו של סמוטריץ': "אני מאוד אשמח שידיים יהודיות יגעו בתינוק שלי ברגע הראשון שהוא נמצא פה בעולם"

  • כ"ז אדר ב תשע"ו - 16:56 06/04/2016
גודל: א א א
הרב סתיו (יוטיוב, צילום מסך)
הרב סתיו (יוטיוב, צילום מסך)

רב העיר שוהם, הרב דוד סתיו, פרסם בדף הפייסבוק שלו התנגדות לדבריו של סמוטריץ' על הפרדה בין יהודים לערבים בחדרי לידה. לדברי הרב סתיו, "הרצון לנצל פחד אמיתי מטרור עוין ולחברו לשנאת האחר הקיימת אצל בני אדם, הוא מסוכן ועלול להוביל לפרוד נוראי בין שבטי החברה הישראלית".

הסערה סביב תמיכת חבר הכנסת סמוטריץ' בהפרדה בין היולדות היהודיות למקבילותיהן הערביות לא נרגעת. אל מול דבריו של הרב סתיו ניתן לראות גם דברים שאמרה אשתו של סמוטריץ' בערוץ 10. "בתור אחת שגדלה בשומרון וחוותה את המלחמה בינינו לבין הערבים יום יום, לא נעים לי לשכב עם ערבייה בחדר, מבחינתי אנחנו אויבים", אמרה סמוטריץ' וציינה כי בחמשת הלידות שכבר עברה, תמיד ביקשה שלא לשכב עם ערבייה וכיבדו את בקשתה.

סמוטריץ' סיפרה כי בלידה האחרונה, ביקשה שלא יטפל בה מיילד ערבי ובקשתה אכן נענתה. "הרגע הראשון בו תינוק יוצא לאוויר העולם, הוא רגע קדוש, רגע טהור, רגע יהודי ואני מאוד אשמח שידיים יהודיות יגעו בתינוק שלי ברגע הראשון שהוא נמצא פה בעולם", אמרה סמוטריץ' וסיפרה כי בקשתה להרחיק את המיילד הערבי נענתה גם מאחר והיה מדובר בגבר, "שגם זה מאוד חשוב לי".

כשנשאלה אם היא לא חושבת שמדובר בגזענות, השיבה סמוטריץ' כי לא מדובר בגזענות והדגישה כי היא מבדילה בין ערבים לבין יהודים מכל העדות. "הם בני העם שלי, והם אויבים שלי" אמרה סמוטריץ'.

| אולי הוא בן דוד של הרוצח של ההורים שלי

פרסום מעניין נוסף, הוא פוסט שכתבה בת שבע סדן שהוריה, הרב אלי ודינה הורביץ הי"ד, נרצחו בפיגוע בחברון. סדן סיפרה כי לפני שנה וחצי אושפזה במרכז רפואי. לאחר לילה מתיש עלתה לחדר בו תוכל לנוח כשהיא מחוברת לעירוי ומטושטשת, אולם לאחר שתי דקות, המנוחה כבר הייתה ממנה והלאה.

"נכנסה אחות ובקשה ממר כוואסמה לצאת רגע מהחדר, כי היא צריכה לטפל בגברת כוואסמה", מספרת סדן. "כן שמעתם נכון, כוואסמה, הלב שלי התחיל לרעוד, הרי כמה שנים קודם רצח מחבל ששמו כוואסמה את אבא ואמא שלי וכמה חודשים קודם רצח מחבל בשם כוואסמה את שלושת הנערים".

לדברי סדן, היא אינה גזענית, וחושבת שהאחיות והרופאים הערבים הם מקצועיים ואנושיים בדיוק כמו אחינו היהודים. "אבל המחשבה שאח או אבא או בן דוד של המחבל שרצח את הוריי נמצא מעבר לפרגוד הרעידה את נשמתי".

סדן ביקשה לעבור חדר ובקשתה נענתה, "נראה לי שהבריאות הנפשית שלי לא פחות חשובה מהבריאות הפיזית, ולכן אני מעדיפה לא לחוש חרדה ולא לתת כר לדימיונות האימה" כתבה סדן וסיפרה כי בסופו של דבר "ברוך ה' הבראתי בחברת נשים יהודיות שנפשי נקשרה בנפשם כמו שקורה במפגשים מהסוג הזה".

יש לציין כי סדן לא כתבה את הדברים כעמדה פוליטית, "פשוט בגלל שהפייסבוק התמלא בסיפורי בתי חולים וערבים נזכרתי בסיטואציה הזו", כתבה סדן. "אכן זה הזוי ופרדוכסלי שבארץ המורכבת שלנו יתכן שניפגש עם האויב הרוצח בחדר אחד בבית חולים".

תגובות (5) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד