בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

'קיפוח גזעני' או שיקול עסקי?

מדוע חברות הביטוח מעדיפות שלא לעבוד עם סוכני ביטוח ערבים? סמנכ"ל חברת ביטוח: "מתוך 165 מיליון שקל ביטוחי חובה בחברה, 25.6% הם במגזר הערבי, הרווח - רק 366 אלף שקל"

  • כ"ז אדר ב תשע"ו - 14:08 06/04/2016
גודל: א א א
25% ערבים ותיק ביטוח החובה ניזוק. חברת הביטוח שירביט (צילום מסך, גוגל)
25% ערבים ותיק ביטוח החובה ניזוק. חברת הביטוח שירביט (צילום מסך, גוגל)

ביוזמתו של חבר הכנסת זוהיר בהלול (המחנה הציוני) ועדת הכלכלה ערכה דיון בשאלת קיפוח סוכני ביטוח ערבים. בדיון נטען כי לכ-85% מסוכני הביטוח הערבים חוסמות חברת הביטוח את האפשרות לספק ביטוח חובה.

לטענת חבר הכנסת בהלול "מתייחסים אליהם כאילו הם מייצגים ציבור שמבלף והם לא יכולים להתפרנס משוק שמגלגל כמעט מיליארד שקל בשנה". נראה כי אכן הסיבה ל'קיפוח' הסוכנים הערבים נובע מכך שבקרב המבוטחים הערבים אחוז התביעות גבוה יותר, כך שלא משתלם לבטח אותם.

כך הסביר סוהיל משרקי, סוכן ערבי העובד בתחום הביטוח שנים רבות. משרקי ציין כי על אףשיש לו כבר למעלה מ-45 שנה רישיון לעסוק כסוכן ביטוח, הוא לא יכול להוציא ביטוח חובה בגלל שאחוז התביעות אצלו גבוה מאחוז התביעות אצל סוכנים יהודים.

בתגובה לתלונות הסוכנים הערבים, טעןסמנכ"ל איגוד חברות הביטוח, יואב ענתבי, כי לאיגוד לא ידועה על כל הדרה של סוכנים ערבים מאף חברה. "החברות בוחרות סוכנים לפי שיקולים עסקיים ולא לפי דת, לאום או כל מאפיין כזה או אחר", אמר ענתבי.

מנכ"ל חברת הביטוח 'שירביט', גיל ספיר, אמר, כי מתוך 165 מיליון שקל ביטוחי חובה בחברה 25.6% הם במגזר הערבי, כשהרווח היה רק 366 אלף שקל. "תיק ביטוח החובה שלנו ניזוק, חברת ביטוח צריכה לדעת לתמחר את פרמיית הסיכון ולא להפסיד", הסביר ספיר.

יצויין כי אחוז התאונות במגזר הערבי גבוהה בהרבה (כ-200%) מאחוז הערבים באולוסיית המדינה בכל הסקירות שנעשו.

על אף טענותיהן של חברות הביטוח, יו"ר ועדת הכלכלה חבר הכנסת אתן כבל (המנה הציוני) טען כיהוא לא מוכן לקבל הבחנה בין אזרחים או סוכנים ערבים או אחרים, כבל הודיע כי יערוך דיון נווסף בעניין אליו תוזמןהממונה על 'אגף שוק ההון, הביטוח והחיסכון' במשרד האוצר, דורית סלינגר.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד