בע"ה י"ט ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"יצירה קולנועית החותרת לסיום הכיבוש"

פסטיבל בן חמישה ימים המתקיים בסינמטק תל אביב, ממומן גם על ידיכם דרך משרד התרבות. בין הסרטים שיוקרנו: סרט על עזרא נוואי, הפגנות בנבי צאלח, ופעילות שוברים שתיקה

  • כ"ז אדר ב תשע"ו - 21:21 06/04/2016
גודל: א א א
קולנוע (Fernando de Sousa)
קולנוע (Fernando de Sousa)

בסוף השבוע הבא, במימון מדינת ישראל דרך משרד התרבות והספורט, יחל בסינמטק תל אביב "פסטיבל סולדריות", בו יוקרנו סדרת סרטים במשך חמישה ימים. "הפסטיבל, המתקיים זו הפעם הרביעית, מקיף יצירה קולנועית אמנותית ותיעודית החותרת לסיום הכיבוש ולקידום השלום".

בין הנושאים ש"זכו" להיכנס תחת ההגדרה "סולידריות" קיימים כחמישה עשר סרטים בנושאים שונים כשדעת השמאל הקיצוני מנחה את כולם. אחד מהסרטים המוקרן תחת השם "האזרח נאווי" מספר את סיפורו של עזרא נאווי, פעיל ארגון 'תעאיוש' שנעצר לאחרונה לאחר שבתחקיר ארגון 'עד כאן' שפורסם ב'עובדה' נראה נאווי מתרברב על כך שהסגיר סוחרי קרקעות ערבים אל מותם בידי אנשי 'הרשות הפלסטינית'. בסרט מוצג נוואי כפעיל זכויות האדם שדואג לערביי הר חברון. "עזרא נאווי הוא הרוח החיה בהגנה על ה'פלסטינים' בדרום הר חברון. הוא לא נרתע ממעצרים", נכתב על נאווי בתקציר הסרט המופיע באתר הסינמטק. אף מילה לא מוזכרת שם על הפרשייה האחרונה שנקשרה בשמו.

סרט נוסף המוקרן תחת השם "רצים לחופש" מציג תופעה נוספת הפוגעת ביהודים בארץ, כדבר לגיטימי. בסרט מובא סיפורו של מורה יהודי שמקים קבוצת ריצה עם מסתננים אפריקאים. בנוסף ישנו סרט "עזה מבט מבפנים" העוסק בחיי היום יום של ערביי עזה כפי שמציגים פעילי 'בצלם'.

תקשורת ערבית בהתפרעויות (אברהם שפירא)

סרט נוסף עוסק בפעילותו של יהודי בכפר נבי צאלח במערב בנימין. בכפר מתקיימות התפרעויות אלימות בכל יום שישי, אך בעיני מקריני הסרט מדובר ככל הנראה בפעולות לגיטימיות כל עוד הם כנגד "הכיבוש" הישראלי במקום.

איך לא, גם "שוברים שתיקה" זוכים להקרנת פרויקט משלהם. רק נזכיר, במימון משרד התרבות. "על הדילמות והחוויות הכרוכות בהוויית יום-יום של הכיבוש, על המחיר האישי שמשלמים שוברי השתיקה, ועל נחישותם להמשיך בדרך זו, שמטרתה הפסקת הפגיעה בעם הפלסטיני ונטיעת תקווה כי סוף הכיבוש קרוב" נכתב בתקציר הסרט.

לאחר שפנינו לשרת התרבות, מירי רגב בעניין, נמסר לנו כי הנושא בבדיקה. לכשתתקבל תגובה רשמית של המשרד נפרסמה כאן מייד.

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 14 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד