בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

רוב היהודים תומכים בהפרדה בבתי החולים

54% מהיהודים מעדיפים חדר ללא ערביות ו-70% סבורים כי מדובר בעמדה לגיטימית, כך עולה מסקר שנערך בעקבות הפולמוס הציבורי על הפרדה בבתי חולים

  • ג' ניסן תשע"ו - 15:58 11/04/2016
גודל: א א א
בצלאל סמוטריץ' (יהודה פרל)
בצלאל סמוטריץ' (יהודה פרל)

סקר חדש מראה שוב על חוסר התאמה בין הציבור היהודי במדינה לבין נבחריו בכנסת. סקר שערך מכוןהמחקרTACK(לשעבר "מיתוגים"), ופורסם בערוץ 7 בדק את העדפות היולדות היהודיות בבתי החולים במדינה. בסקר עלו תוצאות שאינן תואמות את שיח ה'פולטיקלי קורקט' של נבחרי הציבור בכנסת.

על פי הסקר כ-70% מהנשאלים סבורים כי לגיטימי שיולדת יהודייה תבקש הפרדה מהיולדות הערביות במצב הקיים היום בארץ, לעומת כ-30% שטענו כי בקשה כזו אינה לגיטימית.

בפילוח מגזרי של הסקר עולה כי בציבור הדתי והחרדי אחוז המשיבים שטענו כי הבקשה לגיטימית הוא הגבוה ביותר (90%), בציבות המסורתי האחוזים מעט נמוכים יותר (74%), ובציבור החילוני האחוזים כבר כמעט משתווים אם כי עדיין ישנו רוב למשיבים שטענו כי מדובר בבקשה לגיטימית (54%).

נראה כי על אף שחבר הכנסת היחיד שהחליט לתמוך באמירה הוא חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', על פי תוצאות הסקר משתמע כי בקרב מצביעי מפלגת הבית היהודי, שיושב הראש שלה חבר הכנסת נפתלי בנט, תקף את ההפרדה בין היולדות, קיים רוב משמעותי התומך ביולדות שמעוניינות בהפרדה.

גם בנוגע להעדפתם האישית השיבו רוב הנשאלים כי היו מעדיפים שלא לשהות אחרי לידה בחברת יולדות ערביות, אם כי לגבי שאלה זו הרוב קטן יותר ועמד על 54% מעוניינים בהפרדה לעומת 40% שלא משנה להם ו6% שהשיבו כי הם מעוניינים בחדר מעורב.

בפילוח למגזרים עולה כי בציבור החילוני השיבו רוב משתתפי הסקר (54%) כי לא משנה להם אם יהיו יולדות ערביות או לא לעומת מיעוט (38%)שהעדיף הפרדה. בציבור המסורתי 58% ענו כי יעדיפו הפרדה ובציבור החרדי והדתי השיבו 78% מהנשאלים כי היו מעדיפים שלא לשהת עם יולדות ערביות באותו החדר.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד