בע"ה ה' אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

נמנע ללחוץ ידה של שרה בצרפת

בביקור של שרת הבריאות הצרפתית בישראל נמנע השר יעקב ליצמן מללחוץ את ידה. בצרפת ממסבירים שהשרה ידעה על כך מראש

  • ה' ניסן תשע"ו - 20:19 13/04/2016
גודל: א א א
שר הבריאות יעקב ליצמן (יוטיוב) צילום מסך
שר הבריאות יעקב ליצמן (יוטיוב) צילום מסך

שר הבריאות יעקב ליצמן ביקר בשבוע האחרון בצרפת לרגל ועידת החדשנות הבינלאומית שהתקיימה במדינה. ליצמן הגיע לועידה כשליחו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, והצהיר בביקורו כי בכוונת ישראל להמשיך בשיתוף הפעולה המלא עם צרפת בכל התחומים וההיבטים בדגש על נושא הבריאות.

שבוע קודם לכן ביקרה בישראל שרת הבריאות הצרפתית מריסול טורן. במהלך הביקור נמנע השר ליצמן מללחוץ את ידה של שרת החוץ הצרפתית. ה'תקרית' דווחה בהרחבה בעיתון הצרפתי L'Express ועל פי דיווח באתר כיכר השבת הדיווח תפס כותרת ראשית גם בעיתון מוסלמי נפוץ במדינה.

עוד 'דיווחו' העיתונים, על כך שהשר לא הסיר את מגבעתו באסיפה הלאומית בפריז, על אף שחוקי המדינה אוסרים לבוש דתי במקומות ציבוריים.

יש לציין כי גורמי ממשל בצרפת הבהירו כי 'תקרית' לחיצת היד יצאה מפרופורציה וכי בדרך כלל דברים כאלה נסגרים מראש, כך על פי דיווח באתר כיכר השבת. על פי הדיווח, השרה ידעה מראש שליצמן לא יוכל ללחוץ את ידה.

בכלי התקשורת בישראל קפצו על המציאה ודיווחו על 'התקרית' בהרחבה. "עיצבן את הצרפתים" כך הכותרת באתר ynet. גם באתר וואלה דווח על "מבוכה" בעקבות התנהגותו של השר שפעל "בניגוד לכללי הפרוטוקל הדיפלומטי הצרפתי". לאזרחי ישראל נותר רק לקוות שאזרחי צרפת לא חשופים במידה רבה מידי לתקשורת הישראלית.

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 9 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד