בע"ה ט"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

שוב האדרת מחבלים ברשות "הפלסטינית"

בבית ספר בקלקיליה ארגנו 'שרשרת קוראים' לזכרו של המחבל בהאא' עליאן שרצח שלושה יהודים. האירוע אורגן בחסות הרשות ה"פלסטינית"

  • ה' ניסן תשע"ו - 16:55 13/04/2016
גודל: א א א
פרסום על שרשרת הקוראים בפייסבוק (מבט לתשורת פלסטינית איתמר מרכוס ונאן ז'אק זילברדיק)
פרסום על שרשרת הקוראים בפייסבוק (מבט לתשורת פלסטינית איתמר מרכוס ונאן ז'אק זילברדיק)

אנשי משרד התרבות ומשרד החינוך של ה'רשות הפלסטינית' ארגנו "שרשרת אנושית של קוראים" על שם המחבל הרוצח בהאא' עליאן, כל על פי דיווח ממכון 'מבט לתקשורת פלסטינית'.

לפני כחצי שנה עליאן ושותפו בילאל גאנם, ביצעו פיגוע באוטובוס בירושלים. שני המחבלים תקפו את נוסעיו בסכינים ובאקדח ורצחו שלושה יהודים. כעת משרד התרבות של הרשות נתן את חסותו לשרשרת הקוראים שנערכה לזכר המחבלי בבית ספר של הרשות בקלקיליה.

בית הספר שהשתתף באירוע, פרסם כרזת הזמנה לאירוע בעמוד הפייסבוק שלו. לצד סמל 'הרשות הפלסטינית' מופיעה במודעה תמונתו של ה"שהיד" בהאא' עליאן. בהזמנה נכתב על המחבל כי "בהאא' הוא הרעיון, והרעיון אינו מת."

האירוע שיועד עבור תלמידי כיתה י, התקיים "תחת החסות" של בכיר הרשות ראפע רוואג'בה, מושל מחוז קלקיליה. הוא אורגן על ידי משרד התרבות של הרשות ועיריית קלקיליה, ובשיתוף פעולה עם מנהלת החינוך של מחוז קלקיליה, השייכת למשרד החינוך של הרשות.

כזכור, בעקבות פרסום קודם של מכון 'מבט לתקשורץ פלסטינית' על האדרת מחבלים ערבים, החליט ראש הממשלה בינימין נתניהו, להגיש תלונה באו"ם כנגד הרשות. "אין זה מתקבל על הדעת כי דורות של פלסטינים מחונכים לשנאת יהודים ולהערצת מחבלים" כך בהודעת משרד החוץ לאחר הגשת התלונה.

על פי דיווחי המכון, בית הספר ברמאללה אינו המקום היחיד בו התקיימה 'שרשרת קוראים' לזכר עליאן ואירוע דומה התקיים בארבע אוניברסטיאות ערביות. באחד האירועים הסביר אביו של המחבל כי "אנו עם שאוהב את החיים, ולא אוהב לדקור, אך נאלץ לעשות זאת כדי לחיות".

אביו של המחבל הוסיף כי "העלאת זכרם של השהידים צריכה להתבצע על ידי הליכה בדרכם התרבותית, ועל ידי המשך קיום פעילויות תרבותיות". עליאן דיבר על חשיבות התרבות באידיאולוגיה של אנשי ההתנגדות הצעירים, בשל היותה הנשק הראשון שמסוגל לארגן מחדש את החברה כראוי, לצורך השחרור והתקומה, ולהבטיח את תקינותה של שיטת ההתנגדות, כאשר איש ההתנגדות יודע מתי וכיצד להשתמש בה".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 24 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד