בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

בליל הסדר: הצגה המהללת מחבל

בתיאטרון אלמידאן עלתה אמש הצגה המהללת את רוצחו של משה תמם הי"ד

  • ט"ו ניסן תשע"ו - 21:20 23/04/2016
גודל: א א א
תיאטרון אלמידאן
תיאטרון אלמידאן

אמש (ו') בשעה שמליוני יהודים ישבו סביב שולחן ליל הסדר וספרו ביציאת מצרים, בתיאטרון אלמידאן, הממומן מכספי המסים במדינת ישראל, הוקרנה הצגה המפארת את רוצחו של משה תמם הי"ד שנרצח בידי ערבי מבאקה אל גרבייה לפני כ-22 שנים.

ההצגה מציגה את המחבל כאסיר אומלל בכלא הישראלי הסובל על לא עוול בכפיו.

יוסי צור, אב שכול ופעיל בארגון 'אלמגור' פרסם דברים שכתב לפני החג: "קשה לא לחשוב שהתזמון של ההצגה הזו לליל הסדר הינה קריאת תגר בוטה של תיאטרון מסית שמנסה למשוך אחריו את אזרחיה הערבים של חיפה כנגד התושבים היהודים כדי לעשות את החג עבורם קצת פחות מהנה, קצת פחות חגיגי".

"החג המסמל יותר מכל את החירות ואת הפיכתנו לעם גדול, שבדרכו לארצו קיבל את לוחות הברית, שנכנס לארצו עם הבטחה שהיא תהיה שלו, הופך להיות משהו אחר, הרבה פחות מכובד והרבה פחות חגיגי".

בהמשך צור מותח ביקורת חריפה על עיריית חיפה שלטענתו מעלימה עין מהפעילות העוינת של התיאטרון ומהמסרים החמורים שעולים בהצגות שעולות בו. "עיריית חיפה שנותנת את הכסף והאולמות לתיאטרון לא מרגישה כנראה צורך להתערב ולמנוע מהתיאטרון להציג הצגה המהללת רוצח של חייל בליל הסדר...העירייה עושה כל תרגיל כדי לתת לתיאטרון את הכסף ובחזרה היא מקבלת אצבע בעינו של ראש העיר ושל האוכלוסיה היהודית בעיר שחוגגת את חגה!".

תגובות (4) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד