בע"ה י' ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

חגיגת בר מצוה לניצולי שואה בכותל המערבי

עשרות ניצולי שואה יחגגו בר מצווה מאוחרת בכותל ביום השואה. הניצולים ילווה על ידי נערים ומתנדבים שנרתמו לאירוע. "התחושה היא שזו בר מצווה משותפת עם עוד מיליון וחצי ילדים שלא זכו לחגוג"

  • יח"צ
  • כ"ד ניסן תשע"ו - 08:54 02/05/2016
גודל: א א א
ארכיון (דוברות המשטרה)
ארכיון (דוברות המשטרה)

חמישים ניצולי שואה מכפר סבא, יחגגו מחר יחד עם בני משפחותיהם טקס בר מצוה מאוחרת בכותל המערבי בירושלים. האירוע שיעערך לרגל יום השואה הינו חלק מיוזמה של 'הקרן למורשת הכותל המערבי' שהשיתוף עם עמותות ומשרדים שונים עורכת טקסי בר מצווה מאוחרים לניצולי שואה.

מהלך חגיגות בר המצווה לניצולי שואה, נועד לרכז קבוצות של קשישים שעברו את מוראות השואה בגיל בר המצווה ולחגוג להם באיחור ברחבת הכותל המערבי, כמו לכל נער בן הגיל הזה.

טקסים אלו התקיימו באיחור של עשרות שנים, כיון שלמבוגרים אלו לא הייתה הזכות לקבל עליהם עול תורה ומצוות כראוי בעת היותם במחנות ההשמדה. במעמד המרגש שיערך מחר יכרכו הניצולים את רצועות התפילין על זרועם, הזרועות עליהן עוד חקוקים המספרים שניתנו להם על ידי הנאצים.

לאחר מכן תתקיים סעודת מצוה מלווה בקטעי חזנות, וישמעו דברים מפי השרה לשיוויון חברתי, גילה גמליאל ורב הכותל המערבי הרב שמואל רבינוביץ. הניצולים ילוו לרחבת התפילה על ידי עשרות נערים חוגגים, סטודנטים ומתנדבים שיירתמו לאירוע המיוחד.

על פי נתוני "הקרן למורשת הכותל המערבי", במהלך ארבע השנים האחרונות השתתפו בחגיגות הללו כ – 3600 ניצולי שואה, אשר 1100 מתוכם היו בגיל בר – מצוה בזמן השואה, ולא חגגו את שמחתם בשל אימי המלחמה.

"האירוע מותיר על הנוכחים את חותמו ומסמל את הנקמה בצורר הנאצי בדמות השיבה אל מסורת ישראל והוכחה כי 'לעולם לא מאוחר מדי", אומרים בקרן למורשת הכותל, ומספרים כי "הניצולים שהשתתפו באירועים הביעו את תחושתם כי הם לא נמצאים לבד וחוגגים אתם עוד מיליון וחצי ילדים שנהרגו בשואה ולא זכו להגיע לגיל המצוות".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 14 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד