בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"זילות השואה": סערה בעקבות דברי סגן הרמטכ"ל

יאיר גולן התבטא אמש (ד') כשהוא משווה בין גרמניה הנאצית לישראל. דבריו עוררו סערה שגררה "הבהרה" מצידו

  • כ"ז ניסן תשע"ו - 09:58 05/05/2016
גודל: א א א
יאיר גולן (דובר צהל) (דובר צהל)
יאיר גולן (דובר צהל) (דובר צהל)

סערה התעוררה בקבות דבריו של סגן הרמטכ"ל, יאיר גולן, בטקס יום השואה שנערך אמש (רביעי) במכון משואה. גולן השווה את גרמניה של תקופת השואה לישראל כיום.

"אם יש משהו שמפחיד אותי בזיכרון השואה, הוא זיהוי תהליכים מעוררי חלחלה שהתרחשו באירופה בכלל, ובגרמניה בפרט, אז — לפני 70, 80 ו–90 שנה — ומציאת עדות להם כאן בקרבנו, היום, ב–2016" אמר גולן.

"אין קל יותר מלשנוא את הזר, לעורר חרדות ולהלך אימים. אין יותר קל מהתבהמות,התקרנפות והתחסדות. ביום השואה ראוי לדון ביכולתנו שלנו לעקור מקרבנו ניצנים של חוסר סבלנות, ניצנים של אלימות, ניצנים של הרס עצמי ודרך ההידרדרות המוסרית".

גולן אמר בנאומו כיהשואה "צריכה להביא אותנו להרהורים מעמיקים בדבר אחריותה של מנהיגות ובדבר איכותה של חברה והיא חייבת להוביל אותנו לחשיבה יסודית על איך אנו, כאן ועכשיו, נוהגים בגר, ביתום ובאלמנה, ובאלו שדומים להם".

בעקבות דבריו, תקף אותו חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' בחשבון הטוויטר שלו: "מה שמפחיד אותי זה השוואות מופרכות ומעוותות שפוגעות בזכר השואה, ובפרט כשהן באות מצד אנשים חשובים כדוגמת סגן הרמטכ"ל. אלו תופעות 'זהות' הוא מזהה בינינו?! מישהו כאן מקים תאי גזים ומבקש להשמיד עם אחר רק כי הוא אחר?! נפלתם על השכל?!", שאל.

לאחר הסערה פרסם גולן הודעת "הבהרה" לפיה: "לא התכוונתי להשוות בין צה"ל ומדינת ישראל לתהליכים מתקופת הנאצים. ההשוואה אבסורדית ומשוללת כל יסוד, ולא הייתה שום כוונה ליצור השוואה כזאת או למתוח ביקורת על הדרג המדיני. צה"ל הוא צבא מוסרי ששומר על טוהר הנשק וכבוד האדם", ציין גולן.

שרת המשפטים איילת שקד הצטרפה גם היא לביקורת נגד גולן:"סגן הרמטכ"ל לדעתי התבלבל. הדברים שלו מעידים בעיקר על חוסר הבנה, שלא לומר זילות שואה. אין שום דבר בעולם שצריך להשוות לסיפור הזה", אמרה לגלי צה"ל מפולין, שעות לפני מצעד החיים.

תגובות (6) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד