בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

זילבר: "על אוניברסיטת בר אילן להשמיע שירת נשים"

המשנה ליועמ"ש דינה זילבר. דורשת מאוניבסיטת בר אילן להשמיע שירת נשים בטקסים. התנועה למשילות ודמוקרטיה: לא בסמכותה של זילבר.

  • כ"ז ניסן תשע"ו - 16:58 05/05/2016
גודל: א א א
בניין באוניברסיטת בר-אילן
בניין באוניברסיטת בר-אילן

באוניברסיטת בר-אילן הוחלט כי בטקס יום השואה בקמפוס לא תיכלל שירה, זאת על מנת להימנע מכניסה למחלוקת הציבורית על שירת נשים, מאחר ורבים מהסטונדנטים באוניברסיטה הינם דתיים ואף האוניברסיטה עצמה מובילה קו של חיבור ליהדות.

על פי הפרסומים בערוץ 10, סטודנטיות שהיו אמורות לשיר בטקס יום השואה קיבלו הודעה על כך שבטקס לא תתקיים שירה, ויתבצעו קטעי נגינה וקריאה בלבד. רב הקמפוס הסביר כי כך הוא מנהג המקום.

באוניברסיטת בר אילן אומרים, כי "בטקסי הזיכרון בבר-אילן מעולם לא הייתה שירה, לא של גברים ולא של נשים, אלא קטעי נגינה בלבד, וכך יהיה גם השנה. ולפיכך אין פה ולא יכולה להיות הדרת נשים או איסור על שירת נשים".

בתגובה לפרסומים פנתה המשנה ליועמ"ש עו"ד דינה זילבר להנהלת האוניברסיטה וטענה כי "הנימוק שלפיו שירת הנשים אסורה שכן זהו 'מנהג המקום' ודאי שאין לו מקום במוסד להשכלה גבוהה אשר מחויב לעקרונות השוויון והפלורליזם", כך במכתבה של זילבר שפורסם באתר ynet.

זילבר טענה כי הפגיעה בסטודנטים הדתיים אינה סיבה מספיקה למניעה של שירת נשים מאחר ומדובר "במעשה מפלה, המהווה פגיעה חריפה בכבודן של נשים". זילבר אף דרשה מהנהלת האוניברסיטה "לפעול לתיקון המצב בדחיפות".

התנועה למשילות ודמוקרטיה הגיבה למכתבה של זילבר וטענה כי למשנה ליועמ"ש אין כל סמכות להורות לגופים כמו אוניברסטאות.

בתנועה מצטטים את דבריה של זילבר כי מוסדות האקדמיה "מחוייבים לעקרונות השוויון והפלורליזם" וטוענים כי מדובר "במשפט נחמד, אבל לא כל כך נכון ובטח לא מעוגן בשום מקום. זילבר יכולה כמו כל אזרח, להציע פרשנות לפלורליזם ולעקרונות חשובים נוספים, אך אף אחד לא הסמיך אותה להפוך את הפרשנות שלה להוראות מחייבות לגופי המדינה".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד