בע"ה ו' אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

נתניהו נגד סגן הרמטכ"ל - הדברים מופרכים מיסודם

ראש הממשלה בנימין נתניהו, הגיב על דבריו של סגן הרמטכ"ל יאיר גולן וטען כי מדובר בהשוואה מקוממת. שר הביטחון יעלון בחר דווקא לתמוך בגולן. ""ניסיון לפגוע פוליטית בצה"ל ובקציניו"

  • ל' ניסן תשע"ו - 12:41 08/05/2016
גודל: א א א
(חיים צח לעם)
(חיים צח לעם)

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר בישיבת הממשלה להתבטאות סגן הרמטכ"ל יאיר גולן, שהשווה ביום השואה בין יהודים לנאצים. "ההשוואה שעלתה מדבריו של סגן הרמטכ"ל לתהליכים שאפיינו את גרמניה הנאצית לפני 80 שנה, היא מקוממת",אמר נתניהו. "הדברים מופרכים מיסודם, הם לא היו צריכים להיאמר בשום עת, בוודאי לא בעת שנאמרו. הם גורמים עוול לחברה בישראל, והם גורמים לזילות השואה".

דבריו של נתניהו נאמרו לאחר שבמהלך ישיבת שרי הליכוד שנערכה קודם לכן בה דרשו מספר שרים מנתניהו להגיב לדברים. השרה מירי רגב אמרה כי על סגן הרמטכ"ל להתפטר מתפקידו, ואילו השר שטייניץ טען כי אין צורך במהלך שכזה ונזיפה בגולן תהווה התיחסות מספיקה.

השר אופיר אקוניס אמר כי "״האלוף גולן הוא קצין מוערך מאוד, אבל דבריו הם אומללים ומסיבים נזק ענק להסברה הישראלית בכל העולם", לדברי אקוניס, "נדרשת התנצלות ברורה וחזרה מהשוואות מחרידות ורחוקות מהמציאות".

לעומת ראש הממשלה, שר הביטחון בוגי יעלון בחר לפני מספר ימים, דווקא לגבו את גולן, וטען כי ההתנגדות לדבריו היא "ניסיון נוסף במסע המדאיג והמטריד לפגוע פוליטית בצה"ל ובקציניו".

כזכור בטקס יום השואה שנערך ביום רביעי במכון משואה טען סגן הרמטכ"ל, כי"אם יש משהו שמפחיד אותי בזיכרון השואה, הוא זיהוי תהליכים מעוררי חלחלה שהתרחשו באירופה בכלל, ובגרמניה בפרט, אז — לפני 70, 80 ו–90 שנה — ומציאת עדות להם כאן בקרבנו, היום, ב–2016"

עוד הוסיף גולן, כי"אין קל יותר מלשנוא את הזר, לעורר חרדות ולהלך אימים. אין יותר קל מהתבהמות,התקרנפות והתחסדות. ביום השואה ראוי לדון ביכולתנו שלנו לעקור מקרבנו ניצנים של חוסר סבלנות, ניצנים של אלימות, ניצנים של הרס עצמי ודרך ההידרדרות המוסרית".

דבריו של גולן עוררו סערה רבתי, והוא 'זכה' לקשת רחבה של גינויים, בעקבות הגינויים פרסם גולן הבהרה כי הדברים שאמר לא באו להשוות בין חיילי צה"ל לבין הנאצים.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 5 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד