בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

כך עזר סגן הרמטכ"ל לדה-לגיטימציה לישראל

נתניהו אמנם מנסה לשדר שהסערה כבר מאחורינו, אבל בתקשורת הערבית ובארגונים אנטישמיים כבר עשו שימוש בדבריו של יאיר גולן

  • א' אייר תשע"ו - 21:26 09/05/2016
גודל: א א א
טקס הרמת כוסית היום עם פורום המטכ"ל. יאיר גולן משמאל (קובי גדעון לעמ)
טקס הרמת כוסית היום עם פורום המטכ"ל. יאיר גולן משמאל (קובי גדעון לעמ)

בתל אביב התקיים אחר הצהריים טקס הרמת הכוסית של פורום המטכ"ל עם ראש הממשלה ושר הביטחון לכבוד יום העצמאות. בשנים כתיקונן טקס כזה לא מושך אליו הרבה מצלמות אבל אחרי שנתניהו גינה אתמול בבוקר בחריפות את סגן הרמטכ"ל שטען כי הוא מזהה במדינת ישראל של היום תהליכים דומים לאלו שהתרחשו בגרמניה הנאצית לפני השואה, חיכו עיתונאים רבים לראות ולתעד את החלפת המבטים בין נתניהו ליאיר גולן.

ואכן, בפגישה בין נתניהו ליאיר גולן במסדרון, לפני הכניסה לקטס, טפח נתניהו לגולן על הכתף ואמר לו "הפרשה מאחורינו". כך נתניהו אולי רוצה לחשוב, אבל נראה שאת נזקיה של האמירה של גולן מטקס יום השואה ביד מרדכי אנחנו רק מתחילים לפגוש.

מאמר דעה בעיתון הרשמי של ה"רשות הפלסטינית" בחר לציין את יום השואה דרך דמוניזציה של ישראל, וטען כי היא מבצעת בערבים "שואה ברברית ושפלה יותר" מזו שהנאצים ביצעו ביהודים: "התנועה הציונית ועמוד התווך שלה - המדינה העברית - משחזרות את אימת השואה נגד היהודים בשנות הארבעים של המאה שעברה, בשואה ברברית ושפלה יותר נגד ה'פלסטינים'... הערכים הישראליים, הפוליטיים והצבאיים כאחד... הם אותם ערכים ששלטו במשטר הנאצי של היטלר בגרמניה, אך הגזענות הגרמנית נגד בני הדת היהודית הוחלפה בגזענות יהודית-ישראלית נגד בעלי הזהות הלאומית הפלסטינית והערבית". הדברים פורסמו אתמול בעיתון 'אל-חיאת אל-ג'דידה'.

כותב המאמר לא שכח לציין סיעתא לדבריו - נאומו של סגן הרמטכ"ל הישראלי: "סגן הרמטכ"ל הישראלי, יאיר גולן, אמר... 'מה שמפחיד אותי בזיכרון השואה, הוא זיהוי תהליכים מעוררי חלחלה באירופה בכלל ובגרמניה בפרט (...) ומציאת עדות להם כאן בקרבנו, היום, בשנת 2016.' כוונתו כאן היא להוצאות להורג בשטח של נערות וילדים פלסטינים בתוך שטחי 48' ובמחסומים הישראלים בחברון, ירושלים, שכם, בית לחם וג'נין...".

בבריטניה עשו שימוש בדבריו של סגן הרמטכ"ל סטודנטים החברים בארגון "נגד האפרטהייד" בישראל. בדף הפייסבוק שלהם נכתב: "דוברים פרו-ישראלים מאשימים אותנו באנטישמיות, בזמן שגנרל ישראלי משווה את ישראל לגרמניה של שנות ה-30".

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד