בע"ה י' אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

אז מי בכלל תומך ב'חוק ההשעיה'?

ועדת החוקה דנה היום בהצעת החוק שנועד להלחם בח"כים ערבים סוררים

  • כ"ג אייר תשע"ו - 15:02 31/05/2016
גודל: א א א
אחמד טיבי
אחמד טיבי

ועדת חוקה חוק ומשפט של הכנסת דנה היום בהצעת החוק שכונה 'חוק ההשעיה' אותו קדמו כמה חברי כנסת בתמיכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

בדיון היום התברר כי מכל קצוות הקשת הפוליטית ישנם מתנגדים לחוק, כל אחד מנימוקיו הוא.

כך למשל, חבר הכנסת אורי מקלב מסיעת 'יהדות התורה' אמר בדיון: "אני נגד חוק ספציפי לחכי"ם. היה הרבה יותר נכון לחוקק חוק שיקבע נורמות על כולם, מורים כמו חכי"ם. יש נושאים שנועדו לידון בוועדת האתיקה. לא חשוב אם נשנה את העילות או נעלה את מס הח"כים שיחויבו לתמוך בהליך, הצעת החוק הזו עושה נזק לכנסת ולחבריה". יחד עם זאת, מקלב הדגיש כי הוא מתנגד בתוקף להתבטאויות שנשמעו מטעם חברי הכנסת הערבים והעלו לסדר היום את הצורך בענישת חברי כנסת מסויימים.

חבר הכנסת בני בגין הציע לשנות את ההצעה ולהפוך את החוק מאפשרות להשעיה זמנית של חבר כנסת להדחתו, זאת באם יצביעו בעד הדבר 90 חברי כנסת או יותר, כפי הצעת החוק הנוכחית. לדבריו, הדבר נועד "שכולם יחשבו ברצינות מה המשמעויות ולמנוע ממצב שהחוק יהפוך לכלי משחק". עוד הציע בגין, לצמצם את הפער בין הרוב שיידרש לפתוח בהליך שיעמוד על 70 חכי"ם, מתוכם יהיו 10 חברי אופוזיציה. בגין הוסיף שיקבע בחוק שאם יגיע הדבר לדיון במליאה, ההצבעה תהיה חשאית על מנת שחברי הכנסת יהיו משוחררים להצביע בהתאם למצפונם.

בעבר התבטא חבר הכנסת אביגדור ליברמן, שמונה בינתיים לשר הביטחון, נגד החוק וטען כי מדובר במהלך פופוליסטי ולא בכלי יעיל להלחם בתופעת ההזדהות של חברי כנסת ערבים עם טרוריסטים ערבים, שכן כמעט בלתי אפשרי להשיג רוב של 90 חברי כנסת לעניין כלשהו, בודאי כשמדובר בהשעית חבר כנסת.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 8 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד