בע"ה כ"ה ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

ההצעה לכללים אחידים בכשרות תידון בכנסת

חה"כ סמוטריץ' מגיש הצעת החוק: "החוק יתרום רבות לשיפור מערך הכשרות"

  • כ"ד אייר תשע"ו - 15:47 01/06/2016
גודל: א א א

ביום ראשון תעלה בועדת שרים לענייני חקיקה הצעת החוק של ח"כ בצלאל סמוטריץ' "כללים אחידים למתן תעודת הכשר". מטרת החוק היא לקבוע כללים אחידים במערך הכשרות הממלכתית במדינת ישראל.

ח"כ בצלאל סמוטריץ אומר כי "החוק הזה יהפוך את מערך הכשרות הממלכתית בישראל לאחיד ושקוף ויתרום רבות הן לשיפור מערך הכשרות והן לתדמיתו של המערך החשוב הזה ושל הרבנות הראשית בכלל. התיקון היום יאפשר לכל אדם להגיע לכל מסעדה בארץ ולדעת בדיוק איזה כשרות הוא מקבל וכן לכל יצרן לדעת באלו סטנדרטים הוא צריך לעמוד בכדי לשווק את התוצרת שלו בכל הארץ באופן אחיד".

"הצעת החוק הזו היא המשך לעבודתו החשובה של סגן השר הרב אלי בן-דהן במשרד הדתות בקדנציה הקודמת ונכתבה בשיתוף פעולה מלא עם הרבנים הראשיים לישראל. החוק מבשר מהפכה של ממש במערך הכשרות, וברמת השירות שינתן לציבור. כולם היום מבינים את החשיבות של שקיפות וסטנדרטיזציה והחוק הזה הוא התחלה טובה לתיקונים ושיפורים מחויבים בכל המשרדים הממשלתיים".

לפני כשבוע פרסם הרב יעקב אריאל רבה של רמת גן ויו"ר ארגון 'חותם' תמיכה בחוק הכשרות של ח"כ סמוטריץ' וקורא לרמת כשרות אחידה בכל רחבי הארץ.

"חייב להיות קריטריון אחיד. נכון שאפשר כמובן שמי שרוצה תהיה לו כשרות מהודרת אבל סביב עקרונות קבועים ולא כל אחד לפי הבנתו", אמר הרב אריאל.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 9 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד