בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

נסיון להלחם בהסתה נגד ערבים המתגייסים לצה"ל

וועדת החוקה אשרה את הצעת החוק של חה"כ קיש

  • י"ד סיון תשע"ו - 11:59 20/06/2016
גודל: א א א
(דורון תשובה)
(דורון תשובה)

וועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת אשרה הבוקר (ב') לקריאה ראשונה את הצעת החוק של חבר הכנסת יואב קיש לפיו הסתה נגד מתנדבים לשירות צבאי תגרור עונש מאסר של עד שבע שנים, כפי שקיים בחוק נוכחי ביחס לחיילים מן השורה.

ההצעה נועדה להלחם בתופעות המצויות בעיקר בחברה הערבית-נוצרית של ארגונים וגורמים שונים המסיתים נגד צעירים המתנדבים לשרת בצה"ל, זאת מתוך נסיון לעצור את מגמת העלייה במספר המתנדבים מתוך ציבורים אלו.

חברי כנסת ערבים שהשתתפו בישיבה התנגדו להצעת החוק וטענו כי מדובר בנסיון ל"סתימת פיות". כך למשל חבר הכנסת זוהיר בהלול (המחנה הציוני) אמר: "יש חוק, ויש רוח החוק. והרוח היא למנוע מבני אדם להביע את דעותיהם. מותר לטעון שטרם הגיעה העת שבני מיעוטים יתגייסו לצה"ל, כל עוד לא נחתם הסכם שלום. כדי שלא יהיה מצב שחיילי צה"ל ילחמו כנגד אחיהם. אני בעד שירות לאומי התנדבותי בניהול ערבי בישובים ערביים. אני מציע בנפש הומייה, הפחיתו את הפטרוניות כנגד הציבור הערבי".

ח"כ עודד פורר השיב לח"כ בהלול: "ההתנגדות שלך תמוהה. ההצעה מדברת רק על מי שכבר גויס, ואני לא מבין את המהומה שאתם מעוררים פה. לא שמעתי את חברי הכנסת מגנים את אלו שתקפו את חיילי צה"ל. אני קורא לכם לגנות את אלו התוקפים".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 16 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד