בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

אלימות קשה והפלת ספר תורה

המפגינים שהגיעו למחות על חילול קבר דוד המלך מצאו את עצמם ב"אירוע טראומטי"

  • יח"צ
  • י"ד סיון תשע"ו - 16:49 20/06/2016
גודל: א א א
מפגינים בקבר דוד, הבוקר (חוננו)
מפגינים בקבר דוד, הבוקר (חוננו)

שישה יהודים נעצרו לחקירה במהלך הבוקר במתחם קבר דוד המלך בהר ציון בירושלים, וזאת בשעה שעשרות יהודים ניסו למנוע כניסת נוצרים לתפילה בקבר דוד. לדברי המתפללים שוטרים היכו אותם באלימות ובתיעוד שהפיץ ארגון חוננו נראה שוטר בועט במתפלל שהופל לארץ.

העצורים קיבלו סיוע משפטי מעורך הדין רחביה פילץ מארגון חוננו שהגיע לתחנת המשטרה, ושניים מהם יובאו לדיון בבית משפט השלום בעיר שם מבקשת המשטרה לשחררם בתנאים. עו"ד זאב וולף מייצג אותם מטעם ארגון 'חוננו'.

מפגינים בקבר דוד, הבוקר (חוננו)

אולם מלבד הטענות על אלימות קשה שהפעילו שוטרים כנגד המתפללים, שיגר עו"ד פילץ בשעות הצהריים מכתב למפקד מרחב דוד בו הוא מתאר אירוע קשה של הפלת ספר תורה לארץ.

"רציתי לעדכן אותך באירוע חמור שהתרחש במתחם", כתב עו"ד פילץ לנצ"מ דורון תורג'מן מפקד מרחב דוד. "בעת האירועים היום באחד האולמות, יהודי החזיק בספר התורה למטרות תפילה (בימי שני יהודים בתפילת שחרית קוראים מתוך ספר התורה). שוטרי יס"ם דחפו את המחזיק בספר, וספר התורה נפל לארץ. ליהודים שומרי תורה אירוע זה טראומטי מאוד, והם אף נוהגים לצום על אירוע זה", כתב עו"ד פילץ והוסיף כי "קטין שהעיר לשוטרים על כך נעצר מיד. לבד מכך, השוטרים נהגו באלימות קשה כנגד המתפללים, הגם שהם מחו בצורה לגיטימית וחוקית. אבקשך לטפל בחומרה באירועים אלו".

שוטרי יס"מ בכניסה לקבר דוד, הבוקר (חוננו)

מרבני קבר דוד המלך נמסר: "צר לנו שהסיכומים שסיכמה משטרת ישראל עם נציגי משרד הדתות והמקומות הקדושים קוימו בחלקם בלבד. צר לנו שהוכנסנו פנימה לראות שההסכם כביכול כובד, רק לאחר שהוכנסו אותם שאינם בני ברית, שביזו את קבר דוד וביהכ"נ שבתוכו. צר לנו כי ההבטחה לשחרר את העצורים למעט אחד שנטען כי תקף פיזית שוטר לא כובדה. אנו פונים למפקדי המשטרה ומבקשים לכבוד קבר דוד אין אדם נתפס בצערו שחררו את כל העצורים ספגנו בנפשותינו די והותר היום הזה".

מפגינים בקבר דוד, הבוקר (חוננו)

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד