בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

חקירת הרב לבנון: סמוטריץ' מותח ביקורת

הח"כ פנה לנציבות שירות המדינה – "לוודא שנציבות שירות המדינה אינה משמשת כלי ניגוח לקידום אג'נדות פוליטיות"

  • ט"ז סיון תשע"ו - 19:32 22/06/2016
גודל: א א א
חכ סמוטריץ. ארכיון (הלל מאיר, TPS)
חכ סמוטריץ. ארכיון (הלל מאיר, TPS)

בעקבות חקירתו של הרב אליקים לבנון, רב הישוב אלון מורה בשומרון, בנציבות שירות המדינה על התבטאויותיו, שיגר ח"כ בצלאל סמוטריץ' למשה דיין מנציבות שירות המדינה בו הוא מחה על מה שכינה "ביזוי כבוד תלמידי חכמים".

"המציאות הזו שבה ארגון קיקיוני מנסה להטיל מורא ולסתום פיות לרבנים וזוכה לשיתוף פעולה מצד הנציבות הנה לא מתקבלת על הדעת, לא במדינה יהודית ולא במדינה דמוקרטית. רבנים אינם 'פקידים' המבצעים תפקידים טכניים", כתב סמוטריץ'. "כמחנכים וכמנהיגי ציבור מחובתם לומר את דעתם התורנית, ההלכתית או ההשקפתית ללא מורא ובלא צנזורה ומשטרת מחשבות".

בתלונות, שהוגשו על ידי "המרכז הרפורמי לדת ומדינה והמטה למאבק בגזענות", נטען כי הרב לבנון קרא למנוע אספקת דלק לערבים כענישה קולקטיבית לאחר גל פיגועי דריסה וכן השמיע תמיכה בדבריו של ח"כ סמוטריץ' בנוגע להפרדה הרצויה בין יולדות יהודיות לערביות במרכזים רפואיים.

"למעלה מן הצורך וגם לגופם של דברים, התלונות שהוגשו כנגד הרב לבנון הנן מופרכות ומתבקש היה כי נציבות שירות המדינה תפעיל מעט שיקול דעת בטרם תשחק לידיהם של ארגונים קיקיוניים וסותמי פיות בעצם פתיחת 'חקירה' בגין תלונות חסרות שחר. הבעת דעה לפיה במסגרת המאבק בטרור על מדינת ישראל לנקוט בצעדים חריפים יותר כנגד האוכלוסייה הערבית תומכת הטרור הנה אמירה שהיא הרבה יותר מלגיטימית. פתיחת חקירה כנגד רב המשמיע אמירה מעין זו מהווה פגיעה אנושה בדמוקרטיה ובחופש הביטוי, וחמור מכך, במעמדם של הרבנים. האם אי פעם נפתחה חקירה כנגד רב כל שהוא שהשמיע עמדה מתונה בהקשר המדיני או שחקירות נפתחות רק כנגד מי שמשמיע אמירות שאינן עריבות לאוזן של צד מסוים במפה הפוליטית?! ככל שנפתחו חקירות כנגד רבנים שקראו לקידום 'השלום' ולשיפור מרקם חייהם של הערבים ביהודה ושומרון אשמח לקבל סימוכין לכך...".

"סיכומו של דבר, אבקשך להורות על הפסקה לאלתר של ההליכים כנגד הרב לבנון ולוודא שנציבות שירות המדינה אינה משמשת כלי ניגוח לקידום אג'נדות פוליטיות ומדיניות של אף צד, ובוודאי לא בידיהם של ארגונים קיקיוניים כדוגמת המרכז הרפורמי".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד