בע"ה י"ח אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"כל מה שחונכתי עליו נגזר בצה"ל"

מאות חיילים אוימו בעונשים שונים באם לא יגלחו זקנם. חלקם נשברו והתגלחו על אף שלא הייתה עילה חוקית לעשות זאת. "אני אבל על לקיחת זקני ע"י צה"ל"

  • כ"א סיון תשע"ו - 21:17 27/06/2016
גודל: א א א
חיילים דתיים (דובר צהל) חיילים דתיים (דובר צה"ל)
חיילים דתיים (דובר צהל) חיילים דתיים (דובר צה"ל)

בניגוד לפקודות ראש אכ"א פועלים מפקדים בצה"ל לגילוחו זקנם של חיילים דתיים, תוך איומים בענישה ובסילוק מקורסים שונים אם לא יבצעו את הפקודה, כך פורסם בחדשות 0404.

על אף העובדה כי שעד שלא מתקבלת תשובה שלילית בנוגע לבקשת פטור זקן נאסר להורות על פקודות לגילוח הזקן, עשו זאת מפקדים רבים. לפני כשבועיים איימו מפקדים על קבוצת חיילים שאם לא יתגלחו לא ישתחררו לשבת לביתם. הערב (שני) איימו מפקדים על טירונים רבים כי במידה ולא יתגלחו יעמדו לדין.

חייל דתי נשוי שכל חייו לא התגלח, הסיר את זקנו, לאחר שהמפקד הבהיר לו: "לא תתגלח מיד - לא תצא לשבת הביתה". בחדשות 0404 מכתב כי על ידם נשלחו עשרות שמות של חיילים שמפקדיהם נהגו איתם בניגוד לאמונתם ולפקודות ואילצו אותם להתגלח או שנענשו כי לא עשו כן.

חייל בשירות קרבי סיפר:"אני פשוט לא יכול להמשיך ככה. אני מאוהב במדינה ובצבא ובאתי לשרת ולתת את כולי, אבל פוגעים בי. אני ממש אבל על לקיחת זקני על ידי צבא ההגנה לישראל ובפקודה. כל מה שגדלתי וחונכתי עליו, נגזר ממני בצה"ל - בצבא שאמור לתת לי את כל הכלים להרגיש יהודי ודתי במדינה שלי".

קצין צה"ל אמר: "יש מגמה ברורה מאוד להוריד זקנים. ההוראה מדברת על הכוונה להגיע ל-10 אחוזים של חיילים עם זקנים וכלל לא משנה מה הם ומי הם והמצב הזה בעייתי מאוד, מאחר ומפקדים מנסים להגיע לרף שהציבו להם באכ"א. כל סיפור אחר שיספרו לכם בצה"ל - יהיה שקרי".

בנוסף, עד לרגע זה לא הגיב דובר צה"ל לפנייה בעניין זה.

תגובות (4) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד