בע"ה כ"ה ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

בזכות הערר - העצור שוחרר

בעקבות הערר הדחוף שהגיש ארגון חוננו, שחררה המשטרה כבר בשעות הלילה ללא תנאי את הצעיר שנעצר בחשד שהסתובב בעיר העתיקה "באופן ספונטאני" – צפו במעצר

  • יח"צ
  • ז' תמוז תשע"ו - 13:42 13/07/2016
גודל: א א א
מעצר. אילוסטרציה (הקול היהודי)
מעצר. אילוסטרציה (הקול היהודי)

הצעיר שנעצר אמש בחשד לאי ציות לקצין בילוש שהורה לו לא לעבור ברחוב הגיא אלא ללכת לכותל המערבי של הר הבית, שוחרר במהלך הלילה ללא תנאי, וזאת בעקבות הערר שהגיש אמש עו"ד נתי רום מטעם ארגון חוננו.

הצעיר צעד אתמול בבוקר ברחוב הגיא בעיר העתיקה כשלא פחות משבעה בלשי משטרה עיכבו אותו בטענה שהוא עורך "סבב שערים ספונטני". קצין בילוש הורה לו לחזור לכותל המערבי של הר הבית ואסר עליו להמשיך בדרכו ברחוב הגיא אף מבלי להיכנס למבואות שערי הר הבית. משסירב עוכב בחשד לאי ציות לשוטר.

לאחר חקירה במרחב דוד ביקשו במשטרה לשחררו בתנאי הרחקה מאזור הר הבית ומבואותיו עד היום אך הוא סירב בטענה שמעצרו לא היה חוקי. לפיכך הודיעו חוקרי המשטרה כי הוא ישאר במהלך הלילה במעצר ויובא הבוקר בפני שופט. עו"ד נתי רום הגיש ערר דחוף על המעצר והשופטת קרן מילר הורתה למשטרה להגיב לטענות.

במשטרה הגיבו אמש כי הרחקתו של הצעיר נדרשת בעקבות חשש להפרת הסדר הציבורי באזור הר הבית, אך בעקבות הערר אמרו במשטרה כי הם מוכנים לשחרר את הצעיר בשעה 22:00 בלילה ללא הרחקה מאחר והחל מזמן זה החשש להפרת הסדר יפחת. בעקבות כך דחתה השופטת את הערר.

בארגון חוננו מציינים כי בפועל שוחרר הצעיר בסביבות השעה 00:30 בלילה על אף הצהרת המשטרה, וכי הם בוחנים הגשת תביעה בגין מעצר שווא כנגד המשטרה. בתנועת 'חוזרים להר' בה חבר הצעיר פרסמו תיעוד של המעצר.

עו"ד רום מסר בתגובה: "לצערי אנחנו שוב עדים להתנהלות שערורייתית של משטרת ישראל, הפעם בעיכוב שווא של בחור שהסתובב לתומו בסמטאות העיר העתיקה עם אופניו ועוכב בידי מספר רב של שוטרים רק משום שלא הסכים ללכת אל הכותל ורצה להסתובב בעיר העתיקה. הדבר הזה הוא לא פחות משערוריה. לא יתכן שמשטרת ישראל תעכב ללא סיבה נערים ונערות שמגיעים לירושלים עיר הבירה של ישראל. אנו שמחים כי בעקבות הערר הוא לא בילה לילה במעצר".

הכתבה באדיבות יח"צ

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 7 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד