בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

צפו: רב המכינה במתקפה נגד צה"ל

הרב יגאל לונשטיין: "פעם היינו חביבי הצבא. תם עידן התמימות"

  • ח' תמוז תשע"ו - 22:57 14/07/2016
גודל: א א א

בכנס 'ציון וירושלים' שהתקיים השבוע בירושלים סביב סוגיית השפעת הרפורמים על החיים במדינת ישראל, אמר הרב יגאל לונשטיין, רב במכינה בעלי, דברים חריפים בדבר נטיותיו הדתיות-ערכיות של צה"ל.

בדברים שפורסמו באתר 'כיפה' הזכיר הרב לונשטיין אירועים רבים שבהם נתקל בצה"ל, בעיקר דרך תלמידיו לשעבר. "בפו"מ (קורס 'פיקוד ומטה'), לקצינים הבכירים של צה"ל מוצגות שתי עמדות: מגיע מרצה 'פלסטיני' ומרצה את העמדה ה'פלסטינית' ולעומתו מביאים כמובן את המתנחל להציג את הדעה של הצד השני. ומי אתם הצבא? הצבא זה האו"ם, הוא אמור למצוא את האיזון בין שני הנרטיבים".

"לנסיעה לפולין יש שתי מטרות שכותב קצין חינוך ראשי: יש ספר שנקרא 'אנשים רגילים' שמתאר איך גייסו אזרחים נורמטיבים בגרמניה למשטרה ואח"כ הם הועברו למשטרת האס-אס ורצחו יהודים. העולה מהספר שגם אדם נורמלי יכול להגיע למצב שהוא רוצה נשים, ילדים וטף, וכדי שאנחנו צה"ל לא נהפוך להיות כאלה ביחס ל'פלסטינים' אנחנו נוסעים לפולין".

בהמשך דיבר הרב לוונשטיין על היחס ל"חד מיניים" והעלאת הנושא במסגרות צה"ליות. "אני לא מעז לקרוא לזה 'גאים', 'סוטים' אני קורא להם. יש פה תנועה מטורפת של אנשים שאבדו את הנורמליות של החיים והקבוצה הזו מטריפה מדינה והיא נכנס לצה"ל ואיש אינו מעז לפתוח את הפה". הרב לונשטין הזכיר כמה דוגמאות. בעבר "סוטים" היו מעבירים הרצאות לחיילים בבה"ד 1, אולם רבני המכינה הצליחו להפסיק את זה לאחר שטענו שמדובר בפגיעה ברגשות הדת של החיילים הדתיים. דוגמא נוספת שהזכיר הרב לונשטיין היא של בוגר המכינה שהתגייס לקורס טיס. בשלב מתקדם של הקורס יצאו החיילים לפעילות התנדבותית. נאמר להם שהם הולכים לצבוע מועדון. "כשהוא ברר באיזה מועדון מדובר התברר שמדובר שמועדון של ה'סוטים' בתל אביב. קורס טיס במדינת ישראל הולך לצבוע מועדון של 'סוטים' בתל אביב. הבחור לא מצמץ וסרב לצבוע. המפקד אמר לו שהוא לא חייב לצבוע אבל הוא חייב להגיע לאירוע".

"תם עידן התמימות, פעם היינו חביבי הצבא והיום אנחנו מסַכנים. נאמר במפורש כמה פעמים: אנחנו מעדיפים לוותר על עשרות חיילים דתיים קיצוניים ובלבד שיהיו לנו חיילים נורלמים".

תגובות (5) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד