בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"השתכנעתי שהוא מכיר את ההיררכיה הצבאית"

מכרים של הרב קרים הבהירו ל'ידיעות אחרונות' את עמדותיו. הרב רונצקי: "חייבים למצוא את הדרך ליישב בין ההלכה לבין עולם המעשה והוא יעשה את זה"

  • י"א תמוז תשע"ו - 14:15 17/07/2016
גודל: א א א
הרב אייל קרים (הרבנות הצבאית)
הרב אייל קרים (הרבנות הצבאית)

עיתונאית 'ידיעות אחרונות' נחמה דואק ציטטה בכתבה בעיתון סוף השבוע מכרים בכירים רבים של הרב אייל קרים התומכים במינויו לתפקיד הרב הצבאי הראשי.

האלוף במילואים יום טוב סמיה סיפר כי בשיחת טלפון בין השניים לפני כמה ימים הוא נוכח לדעת שהרב קרים רחוק מלתמוך בזכות החייל הדתי לסרב פקודה. "ביקשתי לברר איתו באופן חד וברור פקודתו של מי גוברת - זו של המפקד או זו של הרב", סיפר האלו, סמיה ב'ידיעות אחרונות'. "וזו הייתה תשובתו: 'אם מקבלים הנחיה שמתנגשת עם משהו דתי, אמליץ לחייל לנסות לשכנע את המפקד, ואם לא הצלחת - הפקודה הצבאית גוברת. חד-משמעית'. בסיום השיחה השתכנעתי שהוא מבין את ההיררכיה הצבאית. אמנם לא הייתי מפקדו הישיר, אבל כבר אז, בצנחנים, יצא שמו כקצין איכותי".

הרב אביחי רונצקי ששימש בעבר בתפקיד הרבצ"ר אמר: "אני גם מבין איך הוא נפל - מגישים לך 200 שאלות ורוצים תשובה מהירה וככה נופלים, בעיקר כשהוא לא יכול לומר מפורשות שההלכה טועה. אבל חייבים למצוא את הדרך ליישב בין ההלכה לבין עולם המעשה והוא יעשה את זה. הוא איש חזק, לוחם אמיתי".

האלוף במילואים גרשון הכהן דיבר גם הוא לטובת המינוי וסיפק הסבר לאמירות שצוטטו בשם הרב קרים: "הרב אייל מתאים מאוד לתפקיד, כי הוא גם תלמיד חכם וגם לוחם עז נפש... ההלכה מחייבת אותם, אבל החכמים שבהם מוצאים דרך לאשר דברים".

חבר הכנסת אלעזר שטרן, אלוף המילואים, הזכיר לשבחו של הרב קרים כי "רק בזכותו התאפשרה קבורת חיילים לא יהודים לצד יהודים".

נזכיר, כי בעקבות המתקפה התקשורתית שהתקיימה בשבוע שעבר נגד ההודעה על מינויו הצפוי של הרב קרים לתפקיד הרב הצבאי הראשי, זימן אותו הרמטכ"ל גדי אייזנקוט לשיחת "הבהרה". שעות לאחריה שיגר הרב קרים אגרת לכלל חיילי צה"ל בה הוא הבהיר את עמדתו לכל אותן סוגיות שעלו מציטוטים שהוזכרו בשמו מלפני שנים. בין היתר נגד הרב קרים, במפורש או במרומז לסוגיית גיוס נשים, היחס ל"חד מיניים", סירוב פקודה ועוד:

"לא יעלה על הדעת שחייל או מפקד יפעל בניגוד לפקודות. הדברים נכונים בשגרה ובלחימה כאחד. בשירותי הצבאי הייתי לוחם ומפקד בסיירת הצנחנים ובסיירת מטכ"ל. בתפקידים אלה שיננתי לעצמי ולפקודותיי את ההכרח והצורך לציית לפקודות. בנושא זה, אין כל מקום לדיון או לפרשנות אישית".

"הרבנות הצבאית הראשית היא רבנות של כלל חיילי צה"ל ומפקדיו. אני מכיר בשנות ובמגוון הקיים בין חיילי צה"ל, ובתרומה החשובה של כל חייל וחיילת המשרתים בצה"ל, ללא קשר לנטייתו המינית או לעדה וללאום אליו הוא משתייך".

"לסיום", כתב הרב קרים, "אנו נפעל בשנים הבאות להרחבת המכנה המשותף, להדגשת המקרב והמאחד, מתוך שותפות בבניית צבא העם. דלתי פתוחה בפני כל חייל וחיילת".

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד